Stövlar

För någon vecka sedan kom sonen hem med fel vinterstövlar
på fötterna.
Han hade reagerat på att dom kändes konstiga men eftersom
dom stod på hans plats så tänkte han inte mer på det.

Jag och M däremot reagerade direkt.
Det var fel färg på kanten upptill samt att dom var sjukt
mycket mer slitna än hans, som var relativt nya.
Och det var inga billiga stövlar heller som sonen hade innan.
Powerboots värda runt 700-800 kronor.

Dagen efter tog han med dom till skolan för att byta med den
som han hade förväxlat skor med.
Men ingen ville kännas vid att det var deras...(???)
Så sonen lade dom i lådan för kvarglömda kläder.
(han hade gympaskor på sig..)

Jag mailade till alla föräldrar i klassen och bad dom titta efter
om deras barn fått fel stövlar.
4 föräldrar svarade...FYRA av ja jag vet inte hur många...
Och inget av deras barn hade fel stövlar.

Kändes ju jättekul att behöva köpa nya bara för
att sonen ska ha dom 3 dagar över påsk när vi ska
åka skoter...och sen är dom med största sannolikhet
urvuxna nästa säsong.

Igår kom jag på att han skulle ta hem dom slitna,
som han lämnat på skolan, igen.
För OM någon skulle höra av sig och upptäckt att dom hade hans
så skulle även dom få tillbaka dom rätta.

Idag kom han hem.
I hans väska låg HANS stövlar!!
Och dom hade legat i lådan för kvarglömda kläder.
INTE dom slitna.
Någon har alltså (pga dåligt samvete??)
bytt ut dom slitna i lådan mot sonens nyare.
Vi är ju så klart jätteglada över att ha fått tillbaka dom
men samtidigt undrar man ju:

Varför talade man inte om att man tagit fel?
Jag hade ju inte direkt tänkt strypa någon om man
nu har gjort ett misstag?
(bara lite...)


Kommentarer
Postat av: Kicki

Men seriöst?!

2012-04-04 @ 20:50:43
Postat av: Marielle

Ibland blir man bara så jävla brydd på folk...

2012-04-09 @ 19:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0