Poliskontroll

Igår ringde fadern och undrade om jag kunde vara Valpvakt nån timme på eftermiddagen. Självklart!! Skulle då skynda mig ner till Ica för att handla middag innan han kom med Memphis.
Har fortfarande morsans bil (caben) så jag susade iväg i den. Jag har en förmåga att alltid ligga på ca 80-90 på 70-sträckan ner till affären....det går bara inte att köra 70 där...Anyway...rätt var det var så får jag se en polispatrull stå lite längre fram och vinkar in mig....Min tanke:-J**la skit...nu får jag väl böter också.....
Jag svänger iallafall inoch vevar ner rutan. Fram kommer en polis med alkomätare  och följande konversation utspelar sig:

Polis: -Cool bil!
Jag: -Eh...tack...?
Polis: -Ja, du kan åka nu...
Jag: -Var det bara det du ville säga eller??
Polis: -Haha, nä men det kommer en lastbil bakom dig som jag tänker stoppa istället. Så vi gör så att du får åka nu.
Jag: -Eeh..ja ha....tack då....

Lite snopet!!

Senare så ringde bossen och frågade om jag kunde jobba en extra natt eftersom det var kris på jobbet.
Man tackar ju inte nej till att tjäna några extra korvören så det tackade jag ja till.
Fast vi var rätt så trötta, jag och hon som jag jobbade med, så det blev ganska mycket flams och trams hela natten :-) Någon vänlig anhörig hade varit där med en tårta också och det är ju alltid uppskattat! Sen kan man ju disskutera hur nyttigt det är att äta en bit prinsesstårta kl 3 på natten....men gott var det!!

Jag satt i min trötthet och löste ett korsord. Fick se ett konstigt ord och frågade Kina: -Hörredu. Vad fan är ballad? (som kallad fast med b...) Kina:-Ballad?? inte vet jag...det kanske var det han var den där gubben du stötte på på badhuset??
Efter ett rejält skrattanfall insåg jag att det faktiskt stod ballAd....(som i lugn låt...) och då blev det ju självklart ett nytt anfall....

Nu kom Memphis...kallas givetvis för Fisen....ska ta och klä på mig och åka och handla lite middag nu...

Mô råkes!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0