Simmargubbens återkomst

For iväg till simhallen idag igen jag, Maria och ungarna. När jag är på väg nerför stegen ner i bassängen hör jag Maria harkla sig. Jag tittar upp och stirrar rakt in i skrevet på 70+ gubben (som jag skrev om i ett tidigare inlägg) som stod och väntade vid stegen på att få kliva i.
Å tro på faan att den hängde ut idag med!!  Typ 1 deci från min näsa....Jag fick ju lite bråttomt ner i bassängen kan man säga....*ryser* Men dra förbi vad vi skrattade sen...
Nästa gång vi åker dit så ska jag ta med ett par badbyxor med längre ben åt karln....

Isse och Noah simmade runt som två delfiner med simdynor :-D
Fast Isse liknade nog mer en u-båt eftersom han skulle vara under vattnet hela tiden.
Marias Julia  var lite mer försiktig eftersom det var första gången hon var i en simhall.

Fick besked igår om att Noah och Isse ska få byta dagis. Alla Noahs kompisar på dagis har ju börjat skolan nu så han har ingen jämnårig kille att leka med på det nuvarande dagiset. Han säger själv att han inte vill gå till dagis, och det har han aldrig gjort förut.  Så det är ju verkligen ett tecken på att det är någonting som är fel.
Sen börjar det bli lite jobbigt det här med föräldrakooperativ. En jäkla massa möten och sen alla matdagar, städdagar mm mm...Jag hoppas att det går bra nu när dom börjar på det nya den 1 november. Några av barnen på det dagiset känner dom redan och det är ju bra.

Nä nu är det dags att slagga lite så man är pigg imorgon när vi ska till IKEA.

TJING!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0