Det här kan bli precis hur som helst...

Försöker mig på att styla om bloggen...helt själv...
Har aldrig gjort det förut, så vi får väl se hur det går :-)
Får fortsätta imorgon för nu är klockan snart 1 på natten.
Tiden går fort när man fipplar med sånt här!
Bilden ovan= utsikten från vårat fritidshus.

Idag har vi väl inte gjort överdrivet mycket.
Mauritz med föräldrar åkte tillbaka till Enköping på eftermiddagen..så nu är jag solo i ännu en vecka :-(
Varit på 2 "konserter" i Isses rum :-) Han har övat rätt bra idag och inleder
numera varje "konsert" med att räkna in genom att slå ihop
trumpinnarna 4 gånger :-)
Han bankar på med en sån kraft att ena pinnen gick av...
Jag påpekade att han kanske kunde slå lite mindre hårt, men då pekade
han på mig med en pinne och med en ilsken blick sa han:
"-Hörre du! Kicken slår hårt, ok?" och sen var den diskussionen över...
Jag fick iallafall surfa runt på nätet efter nya pinnar...och hittade även några slags gel-kuddar som skulle dämpa ljudet.
(man ska lägga dom på trumskinnen...inte stoppa in i öronen..)
Tillsvidare får han spela med en tejpad pinne..
En rolig sak hände igår när vi satte upp setet. Dom hamnade vid fotändan av sängen och det blev en väldigt smal passage på andra sidan där han kunde ta sig in. Men den märkte inte Isse och då kom det:
"-Hur ska jag ta mig in där då??? Hmm...äh jag får ta sängvägen till trummorna!"
Jag och svärmor garva som fan och Isse fattade ingenting som tur var :-)

Sen kom han på att det skulle vara dekor på trummorna..för det har, just det, Kicken.
Så gissa vem som får sitta och klippa flames i silverglittrigt, självhäftande papper, imorgon???
(eller idag)

Dags att hångla upp John Blund..

Kommentarer
Postat av: Lill-Maria

Den där vackra vyn känner jag igen. ;-)



Måste säga att jag beundrar ert tålamod när det gäller trummorna. De barnen fick i julklapp har redan åkt upp på vinden. 0:-)

2009-01-12 @ 11:28:54
URL: http://amundsson.blogspot.com/
Postat av: Northtwig

Jag ser trummorna som en pensionsförsäkring.

Om han blir riktigt framgångsrik så kan han försörja mig :-D

2009-01-12 @ 18:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0