Suck och stön

Murphys lag har tillämpats en del
i det Northtwigska hushållet den närmsta veckan...

* Noah klev på sina glasögon så skalmen gick av...
* Noah slog hål i huvudet och fick limmas
* Den där j***** katten har pissat ner mina kläder
* Fick veta idag att jag ska sitta en hel dag i möte
när jag har jobbat natten innan och ska jobba natten efter.
Känns jättekul att vara uppe i flera dygn!
'hoppar och skuttar av glädje*
Troligtvis får vi ledigt natten före, men det hjälper faktiskt
inte mig ett skit. Måste ändå sitta på möte från 8-16, sen
hämta barnen = ingen sömn, och sedan jobba natten (10 timmar)
och till råga på allt, när jag går av på morgonen så är det skolavslutning
så det blir ju inget sovande före 11 den dagen.
Åh vad underbart det är att jobba natt när arbetsgivaren verkligen
förstår att man inte är någon robot!

(ni förstod ironin va??)


Tillägg: Fick just höra att det är så gott som klart att
vi får ledigt båda nätterna. Ska bara bekräftas en extra gång hos chefen
för säkerhets skull..

Helt plötsligt är mitt tak fullproppat med kors....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0