Bra början på sommarlovet...

I och N for till Lofsdalen för att hälsa på
bästisen i fredags.
I går kväll strax efter 19 ringer B och talar om att
I ramlat och skurit upp ett jack i handen på en sten.
Det är djupt och vill inte sluta blöda.
Så hon sätter sig i bilen med I och åker till Sveg.
Vi ringer sjukvårdsupplysningen och ber att
dom ska se till att det finns en läkare på HC
inom 40 min.
Sen åker vi dit för att möta I och B.
Det är en lite skärrad I med darrande
underläpp och tryckförband på handen som kliver ur bilen.
Han upprepar hela tiden följande:

"JagvillintesyJagvillintesyJagvillintesy"

När vi kommer in till läkaren ändras mantrat lite:

"JagvillintesynifårlimmaellertejpaJagvillintesynifårlimmaellertejpa"

Läkaren var lite förvånad över hans kunskaper i
sårvård...tills vi berättade att hans bror i princip har stamkort
på akuten och har limmat och tejpats 3 gånger...hittills.

Det var ett rejält jack kan jag säga.
Jag har inga som helst problem att lägga om sår.
Har sett mycket värre skador än det här, men ändå
blir jag alltid lite lätt hispig när det är barnen det gäller..
Läkaren fick gräva en bra stund för att få bort all
jord och sand ur såret. UTAN bedövning och I var
en riktig liten hjälte som låg blickstilla hela tiden.
Det gick åt en maaaaassa koksalt för att spola rent.
Sen limmades det och tejpades och I fick ett bandage runt handen.

Jag: "-Attans skit då I, nu kan du ju inte spela trummor
på hur länge som helst...Vad SYND!"
Läkaren: "-Hehe"
Isse: "Fast trummisen I Def Leppard spelar ju med
bara en arm..."
Jag: "-Ja NU passar det att komma ihåg det..."

Aldrig får man dra nytta av något....

Klicka på bilderna för större...
Kanske inte den första om du är känslig...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0