Ibland blir det så bara

Fadern kom förbi med en tidig födelsedagspresent
till Noah.
En sprillans ny, gul, 21 växlad cykel!
Och det gick ju bara inte att vänta tills M kom hem
och skruvade ihop den.
Nej men herregud! Vänta i 1½ timme det går ju bara inte.
Och eftersom jag är en hejjare på bilar *host host*
så var ju inte montering av en cykel någon större utmaning.
Trodde jag.
Jag hade fel.
Det tog sin lilla tid, men nu är N ute och cyklar så det
står härliga till.

Sen att jag glömde bort att laga middag är faktiskt inte mitt fel.
Det blir så ibland.
Och då är det bra att det finns korvkiosker.

(M ringde hem.
-Ska jag köpa mjölk?
-Är du på väg hem NU??
-Jaa...
-Vad är klockan??
-17...
-Oj då..Faan...jag har glömt att laga middag...)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0