Junior hos doktorn

Efter 6 dagar med en feber som pendlar mellan
38 och 41,3 grader så for jag och Junior till hälsocentralen idag.

Vi fick vänta 30 minuter innan läkaren kom och
hämtade oss.
Han är förövrigt från Polen och
uttalade Isacs namn "Isatch".
Det tyckte jag var kul...och lite annorlunda.
Funderade allvarligt på om jag också skulle
börja uttala det så.

Isse: -Vart har du varit?!
Dr: -Eeeh..ja..alltså...det är många som...
Isse: -Vi har väntat i en HALVTIMME JU!

Vi blev visade in i ett undersökningsrum
och läkaren ställde en massa frågor.
Han tog fram stetoskopet för att lyssna på
hjärta och lungor.

Isse: -Är den där kall?
Dr: -Nja, lite kanske.
Isse: -Varför är den gjord av metall?
Dr:-??
Isse: -Ja om den var gjord av plast så kanske den inte
skulle vara så kall.
Dr: -Ja det förstås.
Isse: -Fast en sån där som är en leksak hör man ingenting i
och den är gjord av plast.
Dr: -Det är nog därför den är gjord av metall.
Isse: -Mmm..det KAN vara så...

Dr klämmer Isse på magen.
Dr: -Känns det bra när jag klämmer så här?
Isse: -Det skulle kännas bättre om du slutade.

Medans Dr gör iordning för att titta i öron och hals
demonstrerar Isse sina Prutta-i-armhålan-färdigheter.
Dr blir ganska impad.

Dr tar fram lampan för att titta i örat.
Isse: -Ska du kolla in i huvudet på mig nu?
Dr: -Nja, i örat iallafall.
Isse: -Tänk om det lyser ut på andra sidan?
Dr: -Då har vi stora problem.

Sen blir vi skickade till lab för blodprovstagning
och halsprov.
Isse till sköterskan: -Vilken fin mustasch du har!
Sköterska: -Va??!!
Isse: -Ja, det där märket du har där (pekar på
en mustasch-kampen pin hon har på fickan)
Sköterskan: -Jaha...jag trodde du menade att jag hade
en mustasch på riktigt...(stryker sig lite generat över överläppen..)
Sen tillbringades ca 10 min med att Isse skulle se EXAKT
hur stort stick han fått i fingret. Sköterskan fick torka bort blod,
klämma ut blod, torka bort osv tills han sett precis hur stort sticket var.
Han fick sen ett plåster på "såret"
Isse: *suck* -På mitt fuck you finger...

Efter ytterligare 50 minuter i väntrummet kommer Dr igen
och talar om att Isse har halsfluss och behöver penicillin.
Vi dividerar om det ska ges som tabletter eller flytande.

Isse: -Smakar den där flytande som den där blodmedicinen??
Dr: -Blodmedicin???
Isse: -Ja sån man tar om man får maskar i rumpan.
Dom sa att den var god men den såg ut som blod!
Och den smakade skit!
Dr: -Den smakar nog lite illa men den tar bort bacillerna i halsen.
Isse: -Hur många baciller är det? Flera stycken?
Dr: -Ja det är nog flera tusen kanske.
Isse: -Eller flera miljoner!! Om dom ställer sig ovanpå
varandra, blir dom lika stor som mig då?

Alltså, vart får den där ungen allt ifrån???

( för övrigt så var det nog ingen tråkig dag på
jobbet för läkaren...som han skrattade :-) )


Jo just ja. Medan vi väntade på provsvaren så
hörde vi en telefon som ringde.
Isse: -Kan inte du ta det?
Jag: -Ska jag?
Isse: -Ja säg så här, Hej det är Pruttis Von Snytingson
vad kan jag stå till tjänst med?



Kommentarer
Postat av: Maria H

Jag har verkligen skrattat gott åt eran tripp till sjukan i dag. Jag är som du imponerad över Isacs funderingar.

Nu när man träffat honom några veckor så är jag inte förvånad. Man har roligt varje dag.

Pruttis von snytingsson.....Skitkul.

Hälsa Isse och skönt att han snart är friskare.

Hälsningar fröken Maria

2011-02-15 @ 21:28:52
Postat av: Northtwig

Ja jag undrar ju vem han brås på visslar

Han börjar repa på sig nu och efter att inte ha ätit på flera dagar blev han plötsligt sugen på chokladbollar och kladdkaka idag...så ja, jag bakade och han åt. Bättre än ingenting :-) Och det märks att han börjar längta tillbaka till skolan nu så hoppas att penicillinet verkar fort.

2011-02-15 @ 21:57:08
Postat av: Marielle

Vilken unge! :) Jag skrattar så tårarna rinner! :-D

"Tänk om det lyser ut på andra sidan?":-))

2011-02-15 @ 23:04:09
URL: http://www.jackojag.blogspot.com
Postat av: Maria

skickar med läsläxa och lite annat pyssel med noah om det är OK så får du lite lugn och ro och han lite att göra när han orkar.

Hälsa från oss.

2011-02-16 @ 10:48:16
Postat av: Veronica Eriksson

Hej Maria!



Vill bara ge mig till känna och att jag har varit in och kikat på din blogg. Hittade hit via andras bloggar. Vilka härliga kommentarer sonen har. Han blir nog professor så småningom ;) Elller rolighetsminister. Ha det gott!



Btw, vi är tremänningar. Hälsa pappa, mamma och syster.

2011-02-23 @ 08:52:54
Postat av: Maria

Hej!

Vad kul att du hittade hit!

Finns du på facebook??



2011-02-23 @ 09:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0