Det var då själva fan också...

Förra hösten fick jag bronkit.
Sedan dess har jag haft problem med luftrören lite då och då.
Blivit kvav, piper när jag andas och hosta.
 
Nu när det blev skitjävlakallt här så blev det ännu värre.
Så idag drog jag tummen ur och ringde hälsocentralen.

Sköterskan jag pratade med bara:
"-Eeeh...jag sätter upp dig på en akuttid...jag hör hur
det piper genom telefonen..."
 
Kom dit en timme senare.
Läkaren satte stetoskopet mot ryggen och bad mig
ta ett andetag.
Han sa "Oj..."
Tog ett till.
Han sa "Oj oj oj..."
(det är fan aldrig bra när en läkare säger oj...)
Sen konstaterade han att jag hade astma.
 
Fick även göra ett blåstest.
Man ska blåsa 500 om man har normala lungor...
Jag blåste 300...
 

Fick medicin utskrivet.
2 olika inhalatorer som ska tas morgon och kväll.
 
Den ena kostade 680 jävla spänn!!!
 
Funderar på om jag ska skicka fakturan till fadern
efter som det är hans gener som gett mig det här...
Eller syrran??
 
:-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Carita Liljendahl

Hmmm... det där kunde ha handlat om mig också.
Varje höst kommer hostan som ett brev på posten. Sedan hostar jag på natten så jag tror lungorna ska komma ut. Antibiotika hjälper lite, men kraxet är kvar och ibland är det tungt att andas... borde jag be om lungblåstest? Och bli 68 euro fattigare...

Svar: Gör det! Jag hade också hosta mm och har bara fått Cocillana mot hostan men inget luftrörsvidgande...Känner mig som en ny människa nu och lungorna är 2 storlekar större :-)
Northtwig

2012-12-06 @ 21:09:54
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0