Skolavslutningen del 2

(Åh att hon bara vågar)

Ta och slappna av i käkarna och dra ut underbyxorna ur skåran
(för jag antar att dom gled bra nog långt in när ni satt
och hoppade i soffan av ilska).

Jag tycker fortfarande att det är förjävligt att inte alla barn
hade möjligheten att få ha en skolavslutning tillsammans med sina
klasskamrater.
Jag tycker fortfarande att man inte ska hålla så hårt vid
sina traditioner att det kränker andra människor.
Jag tycker fortfarande att dessa barn mobbades ut av vuxna människor.
För det som skrevs på Facebook var rent vidrigt.
Men alla ni som skrev hatiska kommentarer på Facebook när
beskedet nådde er att skolavslutningen flyttats,
vart är era kommentarer till inlägget här nedan?
Och vart tog era facebook kommentarer vägen när
skolavslutningen flyttades tillbaka till kyrkan?
Ändrade ni åsikt helt plötsligt eller drabbades ni av
feghetsviruset??
"Och det står jag för" hette det...men sen inte?
"Ta bort" och sen hoppas man att ingen ska komma ihåg
det man skrev?

Är det inte märkligt att bara för att man skriver
ett inlägg med ordet religion i så är det alltid,
ALLTID någon som känner sig manad att ropa:
"Jag är inte rasist!" eller "Kallar du mig rasist??"

Nej, det gjorde jag INTE, det kom ni på alldeles själva
faktiskt.

Och dom som ropade högst var dom som borde ha
suttit rakryggade och sagt "Det där gäller inte mig".

Gick ni totalt Full metal jacket på FB?
Skrev ni kränkande, vidriga kommentarer?
Nej just det.

Ni skrev att ni var besvikna för att traditionen bröts.
(Inget rasistiskt eller kränkande, bara en liten åsikt)
Någon skrev att barnet var ledset för att dom inte skulle
vara i kyrkan.
(en känsla/spontan reaktion)
mm mm...

Genom att ni ANTOG att jag menade ALLA som
ens fisit något som kunde låta som "skolavslutning"
menade ni att ni utpekades som rasister och mobbare.

"Föräldrar gick bananas på facebook" skrev jag.
Gick ni bananas?
Nä, inte speciellt.
"Föräldrar som protesterade så våldsamt"
skrev jag också.
Att skriva att dottern/sonen var ledsen är väl
inte att protestera våldsamt?


Och en av er hade ju till och med påtalat detta med
att några inte FÅR gå i kyrkan för skolan
långt innan men inte fått gehör...förrän 2 dagar
före avslutningen då som sagt...
Du hade även föreslagit andra lokaler.
Du ska ta mig fan ha en eloge, medalj och
en champagnedusch för att du försökte förhindra detta!!
Du om någon skulle väl inte ha tagit åt dig??!! :-)
(men nu har vi ju kommit överens
om att inte missförstå något mer så
puss och kram och nyp i röven på dig!
Och ja, vi bjuder in oss på det där varenuhette...
Jag tar med bira)

Nä, ni som står för era åsikter och INTE
skriver hatiska kommentarer som ni sedan
av feghet tar bort.
Var stolta över er själva och klappa er själva på axeln.
Ni är bra föredömen!
Tro absolut inte att jag tycker något annat.
Även om vi inte delar åsikt.
Vi får helt enkelt komma överens om att
vi är oense.

Ni fega satar som inte vågar stå för det
ni tycker när det väl kommer till kritan,
ni kan slå er själva på käften.

Så, då samlas vi alla i en stor cybergruppkram
(ja även du som står där i hörnet och ser sur ut)
och så hoppas vi att skolan löser detta till nästa
avslutning så att ingen behöver vara utanför.

Nu släpper vi det här för jag har nämligen
en annan sak som jag vill diskutera med er.

Det här med vargar.

Visst ska väl Sverige ha en stor och svulstig
vargstam?
Visst vill vi väl ändra uttrycket
"Villa, Volvo och vovve" till "Villa, Volvo och varg"?

Eller?


Kommentarer
Postat av: Kristina Bäckelin

Tror du att man får dricka bira där? ;-)

2012-06-18 @ 14:03:09
Postat av: Anonym

Annars kan vi ta med en dunk handsprit och hävda att vi har grym bacillskräck ;-)

2012-06-18 @ 20:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0