Ansvar någon?

Här i bygden pågår det vansinneskörningar utan dess like.
Och det har pågått en väldigt lång tid.

Ungdomar kör som galningar genom samhället, sladdar, bränner gummi
osv.
Fotgängare har otaliga gånger fått kasta sig ur vägen för att undgå
dessa dårar.
Det anmäls till polisen, men det händer INGENTING!

Ska det vara så här?
Ska inte våra barn kunna ta sig till skolan utan att riskera
att dödas av någon uttråkad yngling som tror att han äger
vägen?

Föräldrar till några av dessa har kontaktats men det svar man har
fått är:

"Han är myndig".

Dessa föräldrar borde ta mig fan SKÄMMAS!
Hur kan man anse att ens föräldraansvar upphör
bara för att barnet fyller 18?
Visst, enligt lag är det säkert så men är man någolunda
vettig i skallen så GÖR man något ändå.
Hade det varit mina barn som for runt så här skulle dom
göra det EN gång sen hade dom blivit av med bilen.
Och jag skulle skita fullständigt i om dom var myndiga
eller hade köpt bilen själv.

Och jag kan ju tillägga att hade jag betett mig på
det här viset NU hade mina föräldrar lyft ut mig ur bilen
i öronen...och jag är 34!

Nä fy fan föräldrar.
TA. ERT. FÖRBANNADE. JÄVLA. ANSVAR!

Innan det är för sent!
Innan ert barn kör ihjäl någon.
(för om dom skulle köra ihjäl sig själva skiter jag
fullständigt i).
Sitt inte på era arslen och hävda att ni inte KAN göra
något, för det kan ni.
Kan ni leva med att erat barn tar en annan människas liv?
Kan ni leva med att erat barn omkommer i en fullständigt
meningslös olycka?
Kan ni leva utan erat barn?
Kan ni då se er i spegeln, säga
"Jag såg men gjorde ingenting" och fortfarande
känna er nöjda över erat beslut?
Om svaren är "Ja", så för all del.
Fortsätt blunda.

Personligen skulle jag se mig som en otroligt
misslyckad förälder om jag inte kunde hindra mitt barn
från att bete sig så här omdömeslöst.
Då har jag brustit grovt i min uppfostran.
Och jag skulle skämmas ögonen ur mig
om jag var mor till en person som var hatad av en
hel bygd.

Det är min personliga åsikt.


Ta av er era skygglappar och agera!
Innan det är för sent.



Ps: Och för det andra, vad moget att köra runt i en
mörk kombi med ordet "LIGGA?" på bakrutan.
Föräldrarna måste vara så stolta.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0