What a day!!

Klart att det alltid ska krångla åtminstone lite när vi ska nånstans...Började redan igår kväll med att Isse markerade revir i min säng så jag fick sova på soffan.....
Lyckades inte somna förrens ca 2.30 inatt. kan ju i och för sig bero på att jag låg och läste "Martina Koden" och kunde bara inte lägga den ifrån mig....
Vaknade kl 7 och sen var det bara att sätta igång. Väcka barn, fixa frukost, klä på, packa ner lite festis och kakor, sätta in dvd:n i bilen (för att slippa tjat som "är vi framme snart??") åka ner till fadern och hämta släpvagnen. Vi kom iväg ca 8.30. 2½ timme senare var vi vid IKEA!!!! Båda kidsen ville vara i bollhavet så klart. Det var första gången för Isse men vi höll tummarna för att det skulle gå bra. 2 minuter senare ringer telefonen :-Hej det är från "Småland". Isac gråter och vill bli hämtad.....
Så han fick följa med.. letade oss fram till garderobsavdelningen och lyckades på något konstigt sätt fylla en hel IKEA-väska med grejor på vägen dit. Det bara hände. Bl.a så hittade vi några presenter till min älskade systerdotter, Prinsessan Maja,  som fyller 1 år om några veckor. Fick tag i en nisse som hjälpte oss att fixa de garderober vi skulle ha. När vi var klara sa han:-Var det bara det?
Jag:-Så du tycker inte att det räcker då eller? hahaha.
Han:-Nää....
Jag:-?????
Han:-Om ni handlar för minst 5000 så får ni ett presentkort på 500.
Funderade på om det fanns nått mer som vi kunde knö in i dom redan proppfulla garderoberna och kom tillslut fram till att skoställ vore ju himla praktiskt (??) Så det fick bli det...
Jag tyckte att vi hade gått med vinst men det sket sig när vi kom till kassan...som vanligt :-) Blev dyrare än jag hade räknat med men what the hell :-D
Står i kassan och då ringer telefonen igen :-Hej det är från "Småland", ska ni inte hämta Noah snart?
Dom får bara vara här i en timme och nu har det snart gått en och en halv....
Det hade vi ingen som helst aning om! Det stod tydligen bara på en enorm skylt utanför lekrummet....
Stressade som fan och skämdes som en hund när vi väl kom fram till lekrummet.

Sen var det bara att trixa fram släpvagnen till varuutlämningen och baxa upp 320 kilo garderober på den...
Nog för att IKEAs paket är platta men i och med det också jävligt tunga och otympliga.....

Efter det bar det iväg till ElGiganten. Här skulle det köpas torktumlare.  Får vänta en hel evighet innan vi får hjälp av en tjej. Ungarna hinner bli lagomt uttråkade och började kuta runt i butiken som två rumpnissar på speed...Hotar med att bära ut dom till bilen...ingen effekt...Hotar med uteblivet lördagsgodis...ingen effekt....hotar med uteblivet McDonaldsbesök....ingen effekt....Tar till det effektivaste stridsmedlet i min arsenal: -Om ni inte skärper er nu på en gång och står här tyst och stilla så blir det....INGET XBOX-SPELANDE PÅ EN VECKA!!....Effekt :-D

Hade en tumlarbudget på cirkus 4 tusen....inte en endaste sketen tumlare under 7 fanns inne...
Som vanligt ruttnade jag direkt och gick därifrån med planer om att köpa en hårtork och torka tvätten den vägen istället...
Fick syn på ONOFF en bit bort och for dit istället....där fanns det en i vår prisklass så vi slog till direkt.
Vid det här laget var jag så hungrig att jag hallucinerade och såg vandrande BigMacs överallt så det blev raka spåret till McD. Klämde lite halvstressat en Big och sen ett kort stop på JamJam för lite lördagsgodis till killarna. Äntligen på väg hem!!! Räknade ut att vi bränt 10 papp idag och fick lite ångest....får jag alltid när någonting kostar mer än en hundring.....

På väg hem så ringde fadern och var genomförkyld. Han skyllde på syrran att det var hon som smittat honom. Surrade nånting om att "det är tacken för att man hälsar på henne" och nånting om att hon numera var arvslös (troligtvis pga att han nu inte kan jaga imorgon...) Han hade ordinerat sig själv varmt the och whiskey som han nu tog intravenöst och skulle höra av sig imorgon om vi behövde rasta hans hundar.

Väl hemma så var det bara till att kånka in allt så nu ser kåken ännu rörigare ut än innan...
Har lite att göra imorgon med att montera ihop skiten....kan ge mig fan på att det fattas nått....
Torktumlaren är redan invigd och funkar perfa!
I´M SO HAPPY!!! :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0