Min barndomshjälte

Kom att tänka på min stora idol som jag hade när jag var liten...Hulken!
Mm..jag vet...jag var udda redan då :-)
Men det var verkligen min hjälte! Jag var så förtjust i honom att jag vid ett tillfälle målade mig i ansiktet med en grön spritpenna....det var inte det smartaste jag gjort kan man säga...jag var grön i en vecka...
Behöver jag tillägga att morsan tyckte att det var aningens pinsamt att ta med mig ut bland folk??
Hennes standardkommentar blev: -Ja ja..hon är grön...hon är hulken...
Men jag var ju bara 4 år...ok, då...jag var 15 :-) (näää...)

Iallafall...9 år senare är hela familjen i Florida och besöker givetvis Disneyworld. Den dagen vi var på MGM-studios får jag se en stor poster där det står att min idol ska komma dit just den dagen.
Så sagt och gjort..jag står där, i stekande sol, i 2 timmar och väntar...
Så kom han...Mr Lou Ferrigno....i en bil...kliver ur...vinkar....går upp på ett podium....vinkar..signerar något....vinkar....går ner....vinkar...kliver in i bilen och åker iväg....det tog 2 minuter....Jag hann inte ens ta en bild....
Men spela roll!!! Jag fick ju se honom LIVE!!!! (fast jag var lite besviken att han inte var grön...det måste jag erkänna..)
Och 17 år senare så blir jag fortfarande lycklig av bilden när min hjälte står där på scenen och vinkar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0