Tänk att det alltid ska krångla...

Jag får höra en sak och andra en annan...och jag som är virrig ändå!!
Blir galen!!!!!!!!!!!!! *grrrrr* Men det löste sig tillslut och det visade sig att jag fått rätt
uppgifter från början...vilket var lite av ett "halleluja moment". Men anywho så var det
skönt att det löste sig...

Nu är man ledig till nästa onsdag då jag börjar i grannkåken. Exciting!!

Förövrigt så har jag redan tröttnat på turistsäsongen...fast den just har börjat...
När man är van att stå max 2 min i kö på affären, känns en kvart som en hel livstid.
Sen parkeras det ta mig fan hur som helst...Jag har aldrig sett en parkeringsplats med en fontän och en scen...ska det vara så svårt att fatta att det är ett TORG!!! Att turister parkerar där verkar lagens långa arm ha överseende med, men om jag skulle få för mig att placera min bil där så är Farbror Blå raskt framme med en bot...*grr*

Fast sen har vi ju våran "stolthet" jättebjörnen i trä...som varenda kotte ska fota...och den är väl fin och så och bla bla bla..men många missar den lilla onanerande träbjörnen på Statoil..(ja men det ser ju ut som att den gör det...inte mitt fel...) som är bra mycket roligare :-) Kan vara något att samla familjen framför, fota och sen använda som julkort.."Här står vi i Sveg framför en träbjörn som någon sågat fram med motorsåg ur en timmerstock (hur man nu kunde veta att den fanns där??) och ser lyckliga ut medans björnen spelar skinnflöjt" Det skulle nog gamla farmor uppskatta...

Och ska det vara så svårt att sätta vinterdäck på bilen???
Kommer att tänka på när jag hade praktik på fjällhotellet i Storhogna. Jag jobbade i receptionen och det ringde en herre från den kungliga huvudstaden:
-Ja, jag tänkte höra hur vägen ser ut mellan Stockholm och Storhogna idag?
(jag) -Ja, nu har jag inte åkt den här på morgonen så jag vet faktiskt inte (kan man ana ironin??)
-Nähä...men är det snö??  (det här var i februari och karln skulle komma upp på sportlov....)
(jag) -Eeh..jaa...
-Behöver man vinterdäck??
(jag)-Ja det är ju rätt så mycket snö här uppe så det är nog ett måste ja.
-Hmm...nja...äh det går nog bra med sommardäcken. Tack och hej.

Varför ens bemöda sig att ringa??? Om man nu ska åka NORRUT på VINTERN för att åka SKIDOR borde man inte ta det för givet att det är SNÖ då??

Nepp nu ska jag göra någon nytta...som att lägga en spindelharpa eller nått...

TJING!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0