Klipp och klistra

Igår fick jag äntligen tummen ur och klippte av mig håret. Ja nu gjorde jag det inte själv..men ni fattar...
Så nu är det kort igen...lite ovant...

På kvällen skulle grabbarna grus bada. Efter en stund börjar stor-busen skrika så vi sprang upp...Han hade halkat och slagit hakan i badkaret...Blodet rann från ett stort jack i hakan...
Jag har det mesta inom förbands-väg men inga sår-stripes...små tejpremsor som man tejpar ihop sår med....
Så det blev en tripp till akuten på HC....där möttes vi av en svensk läkare, för en gångs skull...annars brukar det vara danskar. Inte för att jag har nått emot danskar, men det var ju trevligt att förstå vad han sa :-)
Han limmade ihop såret och tejpade. Tog typ 10 min....Stor-busen var så duktig och sa inte ett pip, så nu har jag lovat honom en leksaks-motorcykel. Fick även med en förpackning stripes hem...för det här var nog inte sista gången någon av dom gör illa sig...och nästa gång kan jag ju tejpa själv så sparar vi en resa till HC :-)

Över å ut och puss i ljumsken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0