Innehålls deklaration

Åt just middag. Det blev sallad...till den ska det vara jordnötter...Jo, men det är faktiskt gott!!

Läser på jordnötspåsen: Ingredienser: Jordnötter, jordnötsolja, solrosolja, salt. Kan innehålla spår av nötter.

KAN INNEHÅLLA SPÅR AV NÖTTER !!!!!! Ja det får man väl ändå hoppas!
Ska det verkligen behöva stå så på påsen?? Köper man en påse Jordnötter så fattar man väl att det innehåller spår av nötter...eller? Kan ju i och för sig finnas nått nöt (hehe) som inte fattar det...
-Jag är dödligt allergisk mot nötter, men på den här jordnötspåsen står det inte att det kan finnas spår av nötter....jag tar en....det går nog bra.....SOS Hallå? Jo jag har fått en sån där anafylaktisk chock....

Det är ungefär som när jag skulle hämta ut medicin till min hund som jag hade förr.
Får asken med tabletter...det är en röd triangel på den....frågar damen på apoteket:
-Så hunden får alltså inte köra bil när hon tagit dom här??
-Nä, just det.
-Så när hon inte tar tablett så får hon köra?
-Ööööhh...neej...gud va dumt! det har jag inte tänkt på!

Eller när jag köpte ett hundschampo....så står det på flaskan: Ej testat på djur....
Det VILL man väl att det ska vara när det är ett HUNDschampoo??
Sen stod det också : Håll borta från barn och djur....Hur faan ska man kunna tvätta hunden då???

Tror att jag har alldeles för mycket fritid som funderar på sånt här....

Nähä, nu blir det ett glas te och sen en bro-runda med La Helmet :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0