Stadsbesök

I fredags morse kl 04.45 ringde väckarklockan.....drygt som f*n att kliva upp då....Kl 05.55 (konstig tid...) satt jag och Isse på bussen på väg till Östersund. Jag hade ju hoppats på att få sova i princip hela vägen, men det var lite svårt när det satt en superpigg liten Isse brevid mig som hela tiden frågade: -Är vi framme nu? Vart är vi nu? Hur långt är det kvar? Hur lång tid är det kvar?? :-)

Hade tid hos barnläkaren 10.30 så vi hann med lite frulle hos systeryster innan.
Strax före 10.30 (jojomen..effektivt minsann...plus i kanten..) fick vi komma in till läkaren.
Jag hade tagit med mitt bästa bråkarhumör och hann knappt sätta mig förrens jag började med mina krav..hehe...
-Nu har vi hållt på med det här i över ett år! Nu får ni ta och göra en kameraundersökning så vi får nått svar nån gång!!
(läkaren):-Jo, jag hade tänkt det..men...
Där kom jag av mig lite eftersom hon faktiskt höll med....hmm..snopet...
Doktor Solveig (visst låter det glatt! till råga på allt är hon norska också...ännu gladare!!) hade klurat lite på vad felet kunde vara och kommit fram till att det med största sannolikhet är IBS. Precis som vi trott!!
Hon tyckte att vi skulle testa specialkost först innan vi går vidare med andra diverse undersökningar. Och jag blev så paff när vi äntligen fick ett namn på Isses problem, så jag gick med på det....Hon är otroligt förtroendeingivande måste jag säga...Ingen annan läkare har lyckats få mig att godta saker på första försöket tidigare :-)
Så nu ska vi få en remiss till en dietist och ett intyg på specialkost skall skickas till dagis.
Nu är ju Isse så medveten själv om vad han kan och inte kan äta så det kommer inte att bli några problem tror jag.

Efter läkarbesöket gick vi på "Shanghai Wok" och åt biff med bambuskott och ris. Det var Isse som fick välja lunch och han ratade genast McD, "för då blir jag sjuk" :-) Jag frågade honom om han ville ha cola till maten och fick då till svar: -Jag tar mjölk. Det är så himla mycket socker i cola. Vilket gjorde att jag kände mig tvungen att dricka vatten..trots att jag var jäkligt sugen på cola....

Efter lunchen blev det tokshopping! Handlade en jättekasse med kläder till killarna på Lindex...Sen hade jag fått presentkort på Inspiration av mormor när jag fyllde tant, så det omvandlades till tallrikar från Höganäs.
Sen var vi rätt sega så vi gick hem till systeryster. Hon jobbade i och för sig, men prinsessan Maja och svågern var hemma. Isse och Maja lekte som galningar hela dan och Maja tvingade Isse att titta på samma Pingu-avsnitt säkert 20 gånger....När han inte ville längre så vände hon sin uppmärksamhet mot mig...Hon sprang och gömde sig i sitt tält och sen skulle jag ropa:-Vaaart är Maja??? och då hoppade hon fram och skrek:-Tittut!!
Efter 300 gånger var det inte lika roligt längre....Sen skulle det tittas på hennes favvo-film Snövit...Då blev moster lite trött och slumrade till i soffan...enligt svågern hade hon då stått ca 2 cm från mitt ansikte och skrikit:-DVÄRGAR! DVÄRGAR!! Hehe...hon e för cool...:-)

På söndagen åkte vi faktiskt rälsbussen hem till Sveg. Lite kul faktiskt! Isse tyckte att det var så spännande att han somnade efter 20 min och sov hela vägen till Sveg....

Imorgon ska jag till veterinären och vaccinera 2 av katterna...kan bli kul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0