Bara 3 dagar kvar...

..tills man fyller trea nolla...Drar till stugan på torsdag och gömmer mig :-)

Hade lite skoj på jobbet inatt...Vi testade ett nytt överfallslarm..hehe..alltid kul med prylar :-) Fast nu har man ytterligare en sak att släpa på....
Iallafall, så var vi väl så där nöjda med larmet...För det första så blippade det och hade sig (ungefär som ett modem som ringer upp..) när man larmade....vilket kanske inte är så bra i en nödsituation..kan ju reta upp personen som attackerar en mer...Sen hade larmcentralen problem med att lokalisera oss via GPSen...vi fick rabbla ett nummer som stod på baksidan av larmet...med pyttesmå siffror...Det har man ju kanske inte riktigt tid med när man håller på att bli strimlad...
"-Hm..ursäkta mig, skulle du kunna sluta hugga mig i ryggen med den där kniven..jag måste meddela larmcentralen mitt nummer"
Sen är det tänkt att larmet ska gå till polisen...som inte har bemanning på natten här....inte så ofta iallafall. Oftast är dom i Östersund...18 mil bort....Så vi vill hellre att det går till våran nattvakt som alltid är på orten på natten.
Tänk scenariot: Jag blir överfallen och trycker på larmet.
Larmcentralen: -Tyvärr så är polisen i Östersund..men dom kommer om 2 timmar ungefär...
Jag: -Ok, men då ska jag försöka att blöda lite långsammare...och sen blir jag strypt också..men vem behöver luft, egentligen??

Hmm..återstår att se hur det blir :-)

Puss i ljumsken!!

Kommentarer
Postat av: Mannen

Ni får väl kalla på mig...
Har juh svart bälte och 4:e dan i videovåld :P
/Puss

2007-10-02 @ 22:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0