Slapp spak...

Det inträffade en liten incident igår...jag skrattade som fan...grabbarna...hmm..inte så mycket...

N glömde busskortet på bussen igår...Efter en jäkla massa telefonsamtal där jag blev kopplad hit och dit och överallt lyckades jag lokalisera busskortet. Satte grabbarna i bilen och for till Bussgods för att hämta det. Väl där, hoppade jag ur bilen och gick mot dörren...men hann bara innanför dörren när jag hör N ropa :
-MARIAAAAAAA!!!! BILEEEEEN!!!!
Vänder mig om och ser att bilen börjat rulla bakåt....Kutar ut och ser att N hoppat ur bilen och försöker stoppa den genom att hålla i dörren..( på dess utsida...han försökte dra bilen mot sig...)
Det misslyckades eftersom han väger ungefär 20 kg...
I däremot sitter kvar i och pressar ansiktet mot rutan medans han gallskriker :
- Jag vill stanna hos diiiiiiiiig!!!!!!!
Nu stannade bilen av sig själv...den rullade bara nån meter...och hamnade aldrig ute i körbanan...grabbarna var aldrig i någon fara. Jag upptäckte att jag inte hade dragit åt handbromsen riktigt och ingen växel i...
Jag började skratta som en galen (av chock??) för I såg så rolig ut där han satt med näsan mot rutan....

Usch...vilken hemsk mor jag är....Det här kommer dom att berätta för psykologen när dom ska göra värnplikten...

Kommentarer
Postat av: bebilia

BAHAHA! jag skrattar så jag grinar! :D

2007-10-14 @ 20:04:16
URL: http://heja.holana.se
Postat av: Anna-Karin

Mohahaha,stackars barn!
Jag "körde över" Emmas fot i somras. Hon satt alltså fast och jag blev så chockad så jag visste inte om jag skulle köra bilen framåt eller bakåt. En man som sett alltihopa hjälpte mig att få loss henne.
Allt gick bra och det visade sig att det var hälen på skon som satt fast under bilen. Det kunde ha slutat illa men det var en skakig mamma och dotter som fortsatte färden mot Östersund.
Hälsa killarna.

2007-10-15 @ 19:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0