Skat-jägaren!

Igår morse fick jag besök.... Hörde ett jäkla liv ute på altanen så jag gick ut för att kolla vad det var. I katternas rastgård satt den en jävla skata!! (nej..inte en sån skata...en fågel var det...) Och jag fattar inte hur den tagit sig in eftersom dörren var stängd.... Den flög runt som en galning och slog i nätväggarna. Nu är ju inte fåglar mitt favoritdjur...( trots att jag haft 6 undulater...fast det kan ju vara just därför....) så det blev inte som i ett avsnitt av "Krokodiljägaren" där jag ( föreställandes Steve Irwin) hoppar in i rastgården, skriker -CRIKEY!! (på klingande australienska), kastar mig över fågeljäveln, ringmärker den, utbrister: -Isn't she a beauty!!! och släpper den sedan fri. Nej, det blev mer så här: Jag kutar ut och sliter upp nätdörren, tvärvänder på en femöring, kutar in igen och smäller igen altandörren (medans jag i huvudet skriker: iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) och sen får fågelhelvetet ta sig ut bäst den vill...och det gjorde den.....

110070-33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0