Hemma igen...

...efter en intensiv helg i Enköping. Det blev  2 besök på IKEA :-D

På lördagen så åt vi middag på en kinesisk/japansk restaurang....Dom hade buffé :-)
Jag har ett mål när det gäller bufféer:  Ät för mer än du betalar för!

Här kommer några riktlinjer för att få valuta för pengarna:
* Förbered dig inför en buffé genom att svälta i minst ett dygn innan.
* Skit i ris, potatis, pasta el. dyl. Det är bara bukfylla.
* Sikta in dig på dyra produkter. T.ex filé, tigerräkor, lax, kyckling
* Hoppa över starkt ryddade rätter. Du blir bara törstig och fyller magen med onödig vätska.
* Glöm allt vad bantning heter...Nu jävlar ska det ätas!
* Börjar du känna dig mätt? Ont i magen? Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen!!
  
ÄT ÄT ÄT!!! :-D

Fan vad vi åt! Det är först idag som jag börjar känna hunger igen ;-)
När vi satt på restaurangen så fick jag syn på en affär tvärs över gatan....den hette "Jamals Present" eller nått sånt...Läste på dess skylt....det stod: "Presenter.....lampor....parfym (tror jag att det var..)...svärd och knivar (!!!)
Gillar den kombinationen...
"-Jaha, vad ska gammelmormor få på sin 90-årsdag då?
-Vad sägs om en fin liten lampa?
-Ja eller varför inte det här schyssta samurajsvärdet? Det kan ju vara bra att ha...kan hon skära sin torra gamla sockerkaka med..."


Nu ska jag grilla en kyckling....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0