Stockholm tur och retur

Ja, då var man hemma igen då efter ett hektiskt dygn i huvudstaden.
Vi for vid 11 tiden i tisdags...
Stannade till på ett litet grillhak inte långt ifrån Tönnebro..där fanns de godaste hamburgarna jag någonsin ätit!
Anlände hos mina gudföräldrar i Farsta vid 17 tiden.
Kastrullhäxan (gudmor :-) ) bjöd på gulasch i världsklass! Trodde att jag skulle äta ihjäl mig...
Det bjöds även på vin...och vin....glass med kolasås och lingon...och vin....kaffe....och whiskey...
Sen sov man gott :-)
Upp tidigt på onsdagen och for till Årsta för att träffa juristen om bouppteckning och sånt.
Vi hämtade även urnan.
Efter det så for vi till lägenheten för att hämta en sekretär och tv:n.....bara det...trodde pappa ja :-)
Vart jag än vände mig så såg jag något som frambringade en massa minnen..så det blev en hel del småprylar innan jag var klar...En flyttkartong och 2 resväskor fulla med saker som foton, brev som syrran och jag skrivit, tidningsutklipp, ljuslyktor, dukar mm mm. Bilen var proppfull när vi for....

Stannade även till vid den här sten-snigeln där vi brukade leka som barn :-)
110070-72

Stannade till på en mack för att ta en korv innan vi for. Där fanns det ett biträde som var...ja...inte den skarpaste kniven i lådan skulle man väl kunna säga...Det tog typ en kvart för henne att slå in extra gurkmajonnäs på 2 korvar...
Farsan gick ut och flyttade bilen medans jag väntade på korvarna. Min klarade hon av...kokt med bröd....sen krånglade det till sig en aning....
J:-Det skulle vara gurkmajonnäs på dom grillade...
B:- Jaha...lägg den där så länge...

(fick gurkmajonnäs på en...)

J: -Han sa ju att det skulle vara på båda....
B:-Jaha..nu tog jag bara betalt för en...
J:- Det är väl knappast mitt problem eller??
B:-Ja skitsamma då...

Trevlig prick....

For sedan norrut ( gissa vem som fick köra ?? )och stannade till vid Tönnebro värdshus för mat och rastning av hundarna. Det fanns ett lekrum där som såg jäkligt roligt ut...men vi ville komma hem så farsan får leka där någon annan gång...:-)
Kom hem till Sveg vid 18 och möttes av en magsjuk Isse...roligt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0