Tv-shop

På jobbet om morgnarna (runt 4-5 tiden) händer det att vi ser på tv-shop...om det inte finns annat att göra.
Efter att ha jobbat hela natten verkar deras produkter så himla bra!
Fast det kan ju även bero på att hjärnan nästintill befinner sig i koma....
Härom natten gjorde dom reklam för en hudkräm....som verkade toppen :-)
Så här skriver dom om den på tv-shops hemsida:

"Ansiktskrämen Velform New Today tar bort och reparerar alla typer av rynkor och linjer: kråksparkar runt ögonen, missprydande hudfläckar och djupa rynkor i pannan och runt munnen."

Jo men det låter ju hur bra som helst! Och till priset av 399:-, ett fynd!!
Men så läser jag lite mer....

"Hemligheten heter allantoin, ett ämne som utvinns ur den ätliga europeiska trädgårdssnäckan Helix aspera (Müller). Genom allantoinproducerande körtlar besitter trädgårdssnäckan förmågan att kunna reparera sig själv - inklusive skalet! "

Ok...säg till om jag har missuppfattat dettta....men det är alltså, i princip, en burk med snigelslem....
Lovely....helt plötsligt känns den där hudkrämen inte lika attraktiv...och jag mår aningens illa....

110070-70

Kommentarer
Postat av: elaine

jag tycker verkligen inte om tv-shop, har tröttnat rejält på det nu :/

2008-02-19 @ 17:32:02
URL: http://elaine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0