Det var som katten!

Den där rubriken är så fyndig så jag vet inte vad.....:-)

Igår inleddes "Operation bada katterna".....Måste ju tillägga att vi har 3 stycken så det var inget litet uppdrag vi hade framför oss...
Började med att klippa klorna på alla 3 för att eliminera risken att se ut som någon som åkt igenom en skördetröska.
Så långt allt väl....dom var förvånansvärt medgörliga....utom Ginny Weasley som lyckades få in ett antal klor i mitt lår...

Så skulle dom då badas....Laddade upp med handdukar och schampo. Jag bojkottar djurschampo eftersom dom femtioelva sorter som vi testat resulterat i att pälsen ser ut som svinto...vi kör vanligt schampo..VO5 för att vara exakt....luktar godare :-) Hade en hund förut som alltid fick sjukt mycket beröm för sin päls på utställningar...hon badade i Respons och Finesse!

En liten parentes...som jag skrivit om tidigare här i bloggen, men är värt att nämna igen.
Läste på ett djurschampo en gång: "Håll borta från barn och djur" Det gör det ju ganska svårt att bada djuret i det, eller hur? Sen var det inte testat på djur...vill man inte att ett Djurschampo ska vara det??

I allafall, Ginny, som kanske inte är den skarpaste kniven i lådan, lät sig villigt infångas....det skulle hon ångra bittert senare :-)
M höll i och jag duschade...Ginny skrek....men höll sig ganska lugn ändå och tyckte nog att torkningen efter badet var rätt så mysig. När vi släppte ut henne från badrummet satt dom andra utanför. Men när dom fick se en blöt Ginny, drog dom som avlöningar båda två :-)
Hermione Granger var nummer två att rengöras....och hon skrek värst...och bet M i armen :-)
Varför tror ni att jag erbjöd mig att hålla duschen???
Vi blev dock väldigt förvånade när katten vi trodde var svart helt plötsligt var ljusgrå!
Nej, SÅ lortig var hon inte...men hon har väldigt ljus underpäls som liksom tar över när hon är blöt....och ger henne ett utseende som liknar en skabbråtta....
Dags för nummer 3...Prinsessan Hedwig av Ulvkälla....hon fick lockas fram med färska räkor..och skrek redan innan hon kommit in i badrummet. Långhårig som hon är så såg hon ut som en ödla när hon blev blöt....vi skrattade som fan och hon blängde ilsket på oss och fräste...Hon är rätt så utseendefixerad den fröken och gillar inte att bli rufsig i pälsen. Efter att ha blivit gnuggad med en handduk så hade hon ett gediget jobb med att fixa frillan resten av kvällen.

Undrar vad jag ska hitta på för projekt idag? Lära grodan att apportera kanske??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0