Semesterrapport

8 dagar blev det i stugan. Min moster och hennes engelsman kom också dit på besök. Dom var i Sverige på semester så dom hyrde en bil och kom till Särvsjön. Moster hade inte varit där på ca 20 år så det hade blivit en del förändringar sen sist :-) T.ex rinnande vatten inomhus, riktig toalett, diskmaskin mm...:-) Det var lite ovant att prata engelska först...men det lossnade ganska fort...Fadern var så inne i sitt engelska-pratande att han beordrade hundarna att: -Come here! Lie down!
Dom stirrade på honom som om han vore galen...:-)
Dom första dagarna sysselsatte jag mig med att måla 750 meter plank....kul? Nej...Karlarna fortsatte med tilläggsisoleringen av huset som vi började med för 2 år sen.  Syrran hade ansvar för barnpassning och matlagning.

En natt vaknade syrran av ett ljud i hennes lägenhet ( för er som inte vet så innehåller vår "stuga" 3 lägenheter...syrrans= 2 rum, Mor och fars= 3 rum, min= 3 rum). När hon smög för att titta så hittade hon en liten råtta som satt och åt på en bit choklad!!  Dagen efter när jag skulle slänga skräp i sophinken så satt det en där också och åt rester!!! Vi for till Hede och införskaffade råttfällor.....Vi satte dock ingen i min lägenhet efter som vi hade med oss 3 levande råttfällor :-)
En dag när jag höll på att städa inne hos oss kom Ginny och lade en död mus framför mina fötter!!!!! Hon var så himla stolt, men blev väldigt förvånad när matte, istället för att berömma henne, kutade ut och skrek: -Åh fy faan, åh fy faan!!! MAURIIIIITZ!!!!

Jaa...vad pysslade vi med mer då....For till Messlingen en dag och badade med La Omar Family....Det var riktigt riktigt kallt i vattnet....men Omar och jag lyckades efter mycket om och men doppa oss...brr....

En liten kul grej också..hehe...Var i Hede för att handla och vaccinera hundar (det blev även en tripp till hälsocentralen eftersom prinsessan blivit biten av nått kryp i handen, som svullnade upp rejält...) Iallafall så skulle jag, på order av fadern, köpa en fiskelina. Knatar in på affären och följande konversation utspelar sig mellan mig och han som jobbar där:

J:-Hej, jag skulle ha en fiskelina...0,60 tjock.
Man: - Va faan! Ska du fiska haj??!!
J.- Hehe...neej..inte riktigt...det var farsan som skulle ha den...
Man:- Hmm..ja nått så grovt har jag nog inte...eller jo det har jag ju men det är ingen fiskelina..höhöhö *blink blink*

Tyckte att det var lite kul :-) Det är Hede i ett nötskal :-D

Iallafall så kom vi hem i måndags. Fru Axel hade misslyckats med grod- och fiskpassningen...grodan levde fortfarande ;-)  Tvättade och packade om väskorna och i tisdags for vi till Enköping....där jag är just nu. Bytlånades bil med fadern så vi tog hans målarbuss....vilket betyder en väldig massa utrymme....vilket betyder: TOKSHOPPING PÅ IKEA!!!!!!!

På måndag åker vi till Stockholm. Ska bli skitmysigt att campa i lägenheten i Årsta :-)

Återkommer med vidare rapport!

Ha det gött!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0