Fotboll!!

Ja nu ska jag väl erkänna att jag inte är nått speciellt fotbollsfan....men kollar givetvis när Sverige spelar :-)
Det är ju också en VÄLDIGT bra ursäkt för att få dricka öl och äta chips ;-)

Jaha..Sveriges första match i EM...mot Grekland....Lagen radade upp sig och så spelades Sveriges nationalsång....
Sen var det dags för Greklands...och av någon anledning så förväntade jag mig att Helena (Elena???) Paparizou skulle komma in och bara:"-You´re my lover...undercover...you´re my secret passion and I have no other..."
Men tydligen så är inte det Greklands nationalsång...my bad :-)
Sen blev jag väldigt förvånad över att se Ernst Kirschsteiger i Greklands mål!
Fast det var tydligen fel det också enligt maken....Jag måste bli lite mer insatt i fotbollsvärlden....

Isse har en ny idol...Zlatan...han ska bli lika bra på fotboll som Zlatan...kanske lite bättre till och med....
Och hela dagen idag har det snackats om vilket sjukt snyggt mål Zlatan gjorde. Visst, det kan jag väl hålla med om....men det roligaste målet var ändå Petter Hanssons :-) Snacka om röta!! *sprattel sprattel bollen i mål*


Idag har det bakats blåbärsmuffins, hallon cupcakes med vitchokladglasyr och en äppel och kanel kaka med vitchokladglasyr och kokos. Det blir mumsigt fika efter grabbarnas fotbollsträning :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0