Mors Dag

I lördags bar det av till Lofsdalen för att hälsa på familjen Å-P.
N och O började genast leka och slutade inte förrens det var dags att åka hem på söndagen :-)
Pappor och barn gick iväg för att fiska en stund och det visade sig att I är en riktig talang med kastspöet!
Han kastade fan längre än vad jag gör...och han är 4½....
Dom fick dock ingen fisk.

Det serverades grillat till middag och jag trodde att jag, som vanligt när vi är hos dom, skulle äta ihjäl mig!
Några glas vin slank även ner ;-)

Sen tingade I tv:n eftersom det var "Sommarkrysset" och hans favvotrummis var med (som I för övrigt kallade för sin "darling" förra lördagen...man blir lite oroad...). Så då fick ingen prata...för då "förstör man"...
Sen var det ju såklart dags för Eurovision finalen!!  Jag tycker att Charlotte gjorde det jättebra. Låten är skitbra och den var klart pampigast men tyvärr så tyckte inte alla det.

Söndagen: Grabbarna lekte, byggde trädkoja och jagade vildkaniner...I ville bara fiska så det blev en liten tur. Han var även tuff och klappade och borstade lite på hästen :-) Något att berätta på dagis :-D

När vi kom hem till Sveg så ringde fadern och bjöd ut oss på middag. Egentligen skulle jag ha bjudit dom på middag här hemma eftersom det var mors dag, men "då slapp jag bäsa med det", och det tackar man ju inte nej till.."Gratis är gott" som jag brukar säga :-D
Grabbarna uppvaktade mig med en jättefin blomma :-)

Jag köpte min morsdag present själv härom dan...hehe...jag behövde ett par vindbyxor och dom var väl lite dyrare än vad jag hade tänkt....men på väg hem så kom jag på en massa argument att lägga fram för maken som skulle kunna rättfärdiga köpet...
"-Jag kommer ju att använda dom i flera år"
"-Jag köper ju så sällan kläder"
"-Det kan vara min Morsdag present"
"-Hur ofta köper jag märkesgrejor??"
"-Du köpte en dyr ritpenna/platta till din dator...."

Så när jag kom hem så gick jag in till maken, drog upp tröjan (för att chockstarta honom lite..), visade prislappen och lade fram mina argument...
Det gick hem:-D

Northtwig 1, Maken 0....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0