Försenad rapport

Har fullt upp med renovering och diverse andra saker så jag har inte haft mycket tid över att hänga vid datorn...
Här kommer iallafall en rapport från vår helg i huvudstaden.


Anlände på fredag eftermiddag och checkade in direkt på hotellet. Hur mysigt rum som helst! När vi tittade ut genom fönstret så stirrade vi rakt in i Globen :-)
Tog sedan en liten runda i Globens köpcentrum för att köpa med oss  lite middag som vi kunde äta på hotellrummet...Grabbarna hade bestämt sig för McDonalds...men på vägen dit så gick vi förbi en sushi-restaurang så jag och darling tog det istället :-)

Lördag: HOTELLFRUKOST!!! Me like :-) Bara att ta vad man vill ha, vräka i sig och sedan gå...och lämna disken till någon annan!  Sen blev det ju inte sämre av att en del av restaurangen låg i själva arenan! Så vi satt och tittade på när dom gjorde iordning inför showen medans vi mumsade ägg, bacon och vattenmelon :-)
For till Barkarby och IKEA!!! Fast först blev det ett besök på Toys ´r us där grabbarna fick shoppa loss!
Vi hade lovat att dom skulle få köpa precis vad dom ville....kanske inte var så jättesmart med tanke på hur mycket saker det finns...men hålet i plånboken blev inte så katastrofalt stort ändå :-) Dom kan bli lika glada för en jojo som för en lego-byggsats av en jumbojet i naturlig storlek, om det nu är en jojo dom vill ha. Men vi gick därifrån med bl.a en robothund, lego, fur-berry, Ben 10 figur, Wall-E robot  mm mm
Sen intog vi IKEA!!! men så klart så fanns inte dom tavellisterna som jag skulle ha...Det blev ändå ca 4 kassar....
Efter det blev det en snabbis in på OnOff för att köpa fars-dag present till M...det blev en Gps (mest för att jag ville ha en eftersom jag har sjukt dåligt lokalsinne..hehe..)
For sedan till Abrahamsberg och åt frasiga våfflor hos mormor!
Middag: se fredagen :-) Sushin va så galet god!!!
Kvällen tillbringade vi på hotellrummet och tittade på "Stjärnor på is". I blev as-förbannad när Kicken åkte ut.

Söndag: MONSTER JAM!!! Checkade ut och drog oss mot köpcentrumet för att slå ihjäl lite tid innan showen...hamnade på McD...igen...Kom att tänka på att O och C också skulle se showen...men visste inte vilken dag...Messade B och frågade....fick svar att dom också skulle se idag! hade precis messat B om C:s nummer när dom kom gående!!
Dom tänkte gå till arenan på "Pit Party" (man löser en extra biljett och få gå in på själva banan och titta på bilarna och träffa förarna) Jag trodde att man var tvungen att förboka, men C hade kollat upp saken och man kunde lösa biljett till det på plats. Så vi hängde på! Väl där så säger en vakt i entrén att det är slutsålt till Pit partyt....Sen vet jag inte riktigt vad C sa men plötsligt så säger vakten: -Är ni 6 stycken? Häng med mig, jag tar med er in ändå.
Så vi kom in gratis!! (vi hade ju biljetter till riktiga showen...) Grabbarna tyckte att det var skitkul att gå runt bland bilarna!

Sen var det dags för showen....och då visade det sig att O och C har platserna brevid oss!!! Vad är oddsen??? Dom hade bokat veckan efter oss och ändå satt vi tillsammans!! Sen följde ca 2 timmar av monstertruckar, motorcross-hopp och en brinnande stuntman som kastade sig ut från en ca 25 meter hög kran!

Packade oss sedan in i bilen och for mot Sveg. Kom på att jag skulle in på IKEA i Uppsala för att se om tavellisterna fanns där...kom dit 17.45....dom stänger 18.00....turboshopping utan dess like! :-)

Kom hem vid 23.30...slut i både kropp och plånbok..haha :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0