Simmargubbens återkomst del 3

Har kommit fram till att jag och Fru Axel helt enkelt inte ska simma tillsammans.

För att fräscha upp minnet:

ur bloggen 2006-09-14  Jag och kollegan var där i tisdags och simmade och fick se en rätt så obehaglig syn...*ryser* Det finns stor risk att jag fått men för livet....Anywho, det var iallafall en gubbe (ca 70+) som kom in och skulle simma...vad han inte märkte var att hans ena....eeh...hmm...äh va fan...hans ena pungkula hängde utanför badbrallorna *mår lite illa* Jag fick givetvis en skrattattack, lyckades svälja ungefär halva bassängen och passade på att drunkna lite. Han stod där på bassängkanten och "värmde upp" och det blev lite som när man åker förbi en olycksplats...man kan fan inte låta bli att stirra!! Men det jag undrar är hur i h-vete han kunde undgå att märka det? Det måste ju kännas? Får undersöka den saken närmare....frågan alltså...inte hmm...Givetvis så skulle han simma på banan brevid mig....varje gång vi möttes hörde jag ledmotivet till "Hajen" i huvudet..

ur bloggen 2006-09-15  For iväg till simhallen idag igen jag, Maria och ungarna. När jag är på väg nerför stegen ner i bassängen hör jag Maria harkla sig. Jag tittar upp och stirrar rakt in i skrevet på 70+ gubben (som jag skrev om i ett tidigare inlägg) som stod och väntade vid stegen på att få kliva i. Å tro på faan att den hängde ut idag med!! Typ 1 deci från min näsa....Jag fick ju lite bråttomt ner i bassängen kan man säga....*ryser* Men dra förbi vad vi skrattade sen... Nästa gång vi åker dit så ska jag ta med ett par badbyxor med längre ben åt karln....


Å nu 2 år senare var det dags igen! Trodde ju att man skulle slippa sånt nu när vi kan bada här i Sveg, istället för i Lillhärdal....

I går for vi ner till badhuset för att simma några längder. Efter ca 20 längder så stannar jag för att vila lite och får då se fru Axel frusta och spotta vatten..."-Går det bra??" frågar jag. "-Nää jag drunknar nog snart" säger hon och kämpar för att hålla sig för skratt medans hon simmar emot mig. Då säger en annan tjej, som också kämpar mot en skrattattack
 "-Hon tycker nog att du ska vända dig om"   och det gör jag...och stirrar rakt på en spritt jävla språngade naken gubbe som tassar omkring utanför herrarnas omklädningsrum!!! Efter flera minuter kommer (troligtvis) hans fru och leder in honom i omklädningsrummet. En stund senare kommer han ut igen och då iförd badbyxor.
Samtidigt som jag tyckte så otroligt synd om karln så kan jag ju inte annat än skratta åt situationen....man får ju bara hoppas på att det var tredje gången gillt...

Jag+Fru Axel+badhus=Gubbpung



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0