Torsdag

Skjutsat N till skolan
Köpt en motorvärmarsladd...eftersom "någon" slarvat bort den vi hade...;-)
Fikat hos mor och far
Handlat mat
Tjafsat med en försäljare på Ica som ville att jag skulle byta mobilabonnemang
Köpt 3 amaryllis (ar?) 2 till mor 1 till mig
Dammsugit hela huset
Skurat alla golv
Hittat en gömma under sängen bestående av videofodral, plastburk, dekorationsboll, 1 par strumpor,
lego gubbe och 342 dammråttor....Yuk!! Måste verkligen dammsuga därunder oftare....
Burit in ved
Eldat
Tvättat 4 maskiner
Plockat i och ur diskmaskinen
Vält ett glas mjölk i kylen
Torkat ur kylen
Varit på badhuset med familjen A
Lagat middag...pannkakor och ärtsoppa.....det är ju torsdag...då SKA man äta det :-)
Väntar på att kidsen ska somna....

Shit...har hunnit med rätt så mycket idag! Just ja...har även hämtat kakellisten i ek som jag beställde på Karl Hedins....hoppas bara att vår goa granne kan hjälpa oss att kapa plattorna i helgen så vi får det klart....

N va skitduktig idag på badhuset! Han VÄGRADE byta om i damernas omklädningsrum med mig. Kan man ju i och för sig förstå...han är ju ändå 7½....
Så han bytte om inne på herrarnas alldeles själv :-) Han är verkligen stora killen nu och vill ta mer ansvar och göra saker och ting själv. Det är sällan som han vill följa med och handla och så...då vill han vara ensam hemma. Givetvis med strikta restriktioner om att inte öppna för vem som helst! Sen har han fått min gamla rosa mobiltelefon...och den är han så sjukt stolt över! Vi tyckte väl egentligen att han var lite väl ung för egen telefon..men nu när M är i Stockholm på veckorna och N ska åka buss till skolan ibland så kände jag att det var läge att han fick en. Jag vill kunna kolla så att han kommer fram och så...Han ringer alltid när han står och väntar på bussen hem från skolan...och sen ringer han när han klivit av så att jag kan titta i fönstret när han kommer traskandes genom skogen :-) Han har den avstängd och inlåst i skåpet under skoltid..Trodde ju ALDRIG att han skulle vilja ha en rosa telefon, men det ville han visst det! Tjejerna på skolan var visst rätt så avundsjuka, haha!

I laddar för fullt inför Poodles-spelningen på lördag :-)

Nu blir det en kopp thé och lite tv....
Imorgon ska det bakas "russebullar" som I kallar dom :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0