Rapport från Vemhåkalaset

Anlände till Vemhån strax före 13, eftersom garbbarna ville se "Tupporkestern". Dom tyckte att det var skitkul. Själv var jag mest förbryllad över att "Björnen" i orkestern hela tiden stoppade in micken i ögat...verkligen IN igenom ögat....Ingen hög budget på scenkläder där inte....Sen följde:

"-Är det poodles snart? Är det poodles snart? Är det poodles snart? Är det poodles snart? Nu då...är det poodles nu? Hur länge är det kvar? Börjar det nu? När kommer poodles egentligen?? KOLLA!!! POODLES BIIIIL!!!! Börjar det nu? ÅÅÅÅÅÅhhh..jag orkar inte vänta längre....När börjar det???
DÄR GÅR JU KICKEEEEN!!!!!!!!!Vart tog han vägen? Ska dom spela nu? När börjar poodles???"

osv osv osv i 2 jävla timmar!!!! Jag funderade starkt på att rycka loss mina tånaglar bara för att ha något annat att göra....

Så var det äntligen dags....Stunden som Isse väntat på sedan i somras...The Poodles äntrade scenen.
Isses ögon har nog aldrig varit så stora förut....där var dom...hans idoler med stort I.
(I know the feeling...kände samma sak när jag fick se min barndomshjälte Lou "The hulk" Ferrigno på MGM studios i Florida 1990...ja, jag var ett konstigt barn...alla andra gillade Carola....jag dyrkade Lou...)

Isse satt på Ms axlar med ögon som tefat och gapande mun...jag tror att han hörde änglakörer i huvudet (haaaalleluja, halleluja halleluja, haaaaleluja) Jag var tvungen att peta på honom för att se att han verkligen andades....
Denna lilla 5 åring sjöng med i alla låtar...speciellt "Thunderball" som är en av favoriterna.
Gick inte att få mycket kontakt med honom under hela framträdandet :-)
Efteråt var Noah så trött av att stå, så han och jag gick till bilen medans M och I gick för att köpa tröja och få autografer.
men det var så mycket folk att I ändrade sig. Han hade ju redan en signerad affisch som faster fixade på Allsången i somras. I slocknade i bilen hem....sen vaknade han med fördubblad energi....Inspirerad av trumslagarpojken så sprang han omkring hela kvällen med bar överkropp och tjattrade:

"-Såg du att Kicken snurrade med trumpinnarna?? Va? SÅG du det?? Ba så här (viftar med fingrarna). Åsså KLÄTTRADE han på trummorna!! Kan man GÖRA så???Å han som spela gitarr han e ny...dom hittade honom i djungeln..jo för det sa han sjungaren! Han gick runt där och bara lalalalalalalala. Varför är det en ny som spelar gitarr?? Ville inte den andra vara med och spela? Å Kicken spela trummor alldeles själv, de va coolt! Å dom spela ba SANDERBÅL!!! (thunderball)"

osv osv osv...tills min hörsel tog semester på obestämd tid....


Bilderna är klickbara


Isse värmer upp                Scenen
   

 Jakob                        Kicken, Isses favorit
     

Jakob och Pontus            Henrik, Kicken, Jakob & Pontus
 



(nåde den som säger fel namn på medlemmarna så Isse hör :-) )


Jag var förundrad över sångarens klädsel....varför har man "dekor" i skrevet?? Är det för att man ska titta där?
För det gör man ju...det går inte att undvika...det är som att åka förbi en bilolycka...det går inte att låta bli att stirra....
Så under första låten stirrade jag Jakob Samuel i skrevet. Inte på nära håll...det hade varit konstigt....typ klättra upp på scenen och bara: -Sjung på du, bry dig inte om mig...jag sitter bara här och stirrar på ditt skrev..."
Sen bytte han kläder...till vita...och jag kan sätta en hundring på att han gick "commando" då...
Frågade M om hans åsikt...:"-Det är så typiskt dig"

Ja..det är nog det....:-)

Skulle nog ha stannat kvar och frågat...;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0