En mästare på att förhala


För några veckor sen fick I mask. Han fick då en dos medicin...som han skulle ta igen efter 2-3 veckor.
Det var inga som helst problem att ta den...även om den såg ut som blod!!

Härom kvällen var det dags för dos nr 2....det gick inte lika bra....
Han vägrade att ta den och grät, skrek och levde rövare.

-Antingen så tar du medicinen eller så får du ha mask i rumpan.
-Jag vill inte HA mask!!!
-Ta medicinen då...
-Den är äcklig, jag vill INTE!!
-Då får du ha mask....
-Jag vill inte ha mask!!
-Ta medicinen då...
-Jag vill inte ta den, den är äcklig!!!
-Då får du ha mask....
-Jag vill inte ha mask..

(upprepas ungefär 25 gånger...)

Sen verkade det som om han skulle ta den, men precis när han ska sätta skeden till munnen:
-jag ska säga en sak bara....
-Vad?
-Jag vill ha en kram..
(han fick en kram)
På väg att ta medicinen...
-Jag ska säga en sak bara..
-Vad?
-Jag vill ha kram av pappa också...
(fick kram av pappa)
På väg att ta medicinen...
-Jag ska säga en sak bara...(här var inte tålamodet det bästa kan jag säga...10..9..8..7...)
-VAD??
-Jag vill ha en kram av N också...
Och det fick han...sen upprepades proceduren fast med pussar...
Själv var jag på gränsen till galenskap....typ Kathy-Bates-i-Lida-galenskap....

Ok, på väg för hundrafyrtioelfte gången att ta medicinen...
-Jag ska säga en sak bara...
-Nu får du lägga av...ta medicinen...
-Bara en sak...
-Nej, ta medicinen!!
-MEN BARA EN SAK SEN SKA JAG TA DEN!!
-Ok...vad?
-Vad står det på din tröja?
(med gnisslande tänder och ett blodtryck i höjd med Kebnekajse..):
 -Savage garden...ta medicinen nu om du vill bli kvitt masken...
-Den är äcklig...jag vill inte...
-Nu skiter vi i det här...du får ha mask...
-JAG VILL INTEEEEE!!!!
-Men ta medicinen då!!!
-Den är äcklig!!!
(jag inombords: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
-KOM IGEN NU!! Nu har du hållt på i 2 och en halv timma!!!
-Jag ska säga en sak bara...
-Nej.
-Men bara en sak till!!!
-Ok, en enda sak till, sen tar du medicinen!!!
-Ok....
-Vad?
-Vem har köpt den där takfläkten??
-Morfar. Nu får du ta över M....

Vi började kl 19....22.30 tog han den jäkla medicinen...

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Ahhh vad de är rara de små ;-)

Jag får mardrömmar då jag tänker tillbaka på Emmas luskamning.

Hon skrek och grät och jag led och blev lite less.

Nära var det att det rakades av.

Puh, ibland är det inte lätt.

2008-09-24 @ 08:53:34
Postat av: Marie

garvar stort Varför känner jag igen mig??!?! Jag riktigt känner din frustration när jag läser..... Och tålamodsbiten..... jag tyckte att du höll ut länge ändå.

2008-09-24 @ 09:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0