Men tjena...

Ojojoj...här skapas det irritation minsann....

Lyssna här först, hoppa fram till 03.48:

http://www.sr.se/webbradio/?id=1343234&type=broadcast

"Men jag vet själv, för jag har jobbat som undersköterska i många år, att dom har en liten kontorshörna på varje avdelning, med böcker och allt möjligt"

Så den här personen menar, mycket bestämt, att programledarna har fel fel fel. För undersköterskor har visst kontor!

Snälla du, ALLA undersköterskor jobbar inte på samma arbetsplats som du! Alla enheter är inte likadana!
Bara för att du har jobbat på flera olika avdelningar, där alla har haft en "undersköterske-hörna", betyder det inte att det är så på vart enda ställe i Sverige där det jobbar undersköterskor.
Det nämndes ju inte ens VART jag jobbade, utan du tog för givet att det var på samma ställe som du.
Vilket ledde till den här, vad jag kallar det, missuppfattningen.
För på min arbetsplats har vi inget eget kontor...inte ens en hörna. All personal (undersköterskor som vårdbiträden) har ett gemensamt PERSONALKONTOR.

Senare säger hon: "vi har ju tillgång till det där kontoret allihopa"
Vad menas med det?? Har helt plötsligt vårdbiträdena OCKSÅ tillgång till kontoret?? Då är det väl inget
UNDERSKÖTERSKE-kontor?? Eller är det jag som missuppfattar allt nu??
Det blev helt plötsligt väldigt konstigt det här....

Får nog ta och ringa p4 och be om att få numret till den där kvinnan....jag blir inte klok på det här...alls...
Och jag har mycket fritid...jag har tid att engagera mig i sådana här småsaker :-)


Sen kommer den lilla ordpolisen i mig fram...."det hördes så nedgraderande"...heter det inte nedVÄRDERANDE??
Att bli nedgraderad för mig är att man helt enkelt får ta och kliva ner ett steg på karriärsstegen....eller någon annan stege som man nu kan råka befinna sig på...

Exempel:
Person:-Ni undersköterskor har inga egna kontor.
Undersköterskan:-Jag tycker att det där uttalandet var nedgraderande...nu blev jag vårdbiträde bara för att du sa så där...
Person:-Oj då...
Vårdbiträdet (f.d undersköterska):-Ett års studier helt åt helvete...
Person:-Jobbigt...
Vårdbiträdet: -Du är vidrig...
Person: -Det där var nedgraderande för mig som person....nu blev jag en schimpans bara för det...
Vårdbiträdet: -Rätt åt dig...se så, iväg och plocka loppor från din brorsa nu...
Schimpansen: -Oh oh ah ah....



Dags att ta död på den här förkylningen nu....mer thé och whiskey, bitte!!

Kommentarer
Postat av: bebilia

HAAHAA!

jag döööör! drama goes landet. finns det inget annat i brunflo att uppröras över? oj, tänk att hon VET att ALLA undersköterskor har kontor, för hon har ju jobbat på flera ställen.



jag är nog mest imponerad över att programledarna kunde hålla masken.

2008-09-16 @ 15:29:01
URL: http://heja.holana.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0