Doktorn

En av dom verkliga profilerna här i Sveg
har gått ur tiden.
Han jobbade som läkare på Hälsocentralen här
i ungefär 200 år...cirka.
En av dom få läkare som inte stafettade :-)
Jag tror till och med att det tillslut blev någon form
av tvångspension...
Att han var kunnig det tvivlar jag inte på men han var en syn
för gudarna :-)
Han kom vaggandes i korridorerna iklädd jeans som
kanske sett sina bättre dagar, fladdrande läkarrock
och Einsteinfrisyr.
På svensk/danska mumlade han fram en diagnos och sen var
det rökpaus.
Hans fenomenala parkeringar var nästan lika berömda
som hans medicinska kunskaper.
Det var på härsan och tvärsan, mitt på trottoarer
eller halvvägs in genom entréer.

Sist jag besökte Dr Simonsen var 1997.
Jag hade/har problem med knäna som värkte och knakade.
Efter en hel del bändande och böjande
fick jag veta att han skulle skicka en remiss till
ortopeden i Östersund.
Jag väntar fortfarande på kallelse....den borde komma
vilken dag som helst nu...

Vila i frid, Simonsen.
Du kommer aldrig att glömmas.

Kommentarer
Postat av: Marielle

Haha! Men gud jag dör... hoho va kul detta var :-) rått kärleksfullt på rätt sätt.



"200 år...." HAHA



//Marielle

2009-04-25 @ 02:26:41
URL: http://www.ljuvaliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0