Jamen okej då..

Några höjdpunkter från påsken.

Det var stora saker, som surrade, mellan benen.
Erkänn att ni genast tänkte: Dildo!!
men det var skotrar...
Det fiskades.
Vissa blev fiskefittor, andra inte.

Att fiska, eller att FÅ fisk lockar fram barbaren som
finns inom en.
Det knäcks fisknackar eller slås ihjäl
mot skoterskidor som ingenting.
Och på något underligt vis så är det inte en kotte
som höjer på ett välnoppat ögonbryn.
Men hur skulle det låta om det var hamstrar det gällde??
Djurrättsaktivister skulle attackera snabbare än man
hinner säga pälsmössa...

Det fylldes år också.
I måndags var det 8 år sedan jag låg
i en sjukhussäng och var helt övertygad om att jag
skulle dö.
Bad både den ena och den andra att fara och flyga,
ryckte loss en stor hårtuss från makens bakhuvud och
skällde ut narkosläkaren så det stod härliga till.
För det var hans fel att det tog hela 2 minuter innan
epiduralen verkade....

Jag har alltid varit övertygad om att det är lite
fördummande att föda barn, eftersom det finns dom
som gör det mer än en gång (=jag).
Och det stämmer faktiskt. Det försvinner en hel del
hjärnceller vid förlossningen.
Det måste det göra....eftersom jag faktiskt tyckte
att det var en BRA idé att köpa
monster-bioniclen-sture-byggsatsen till sonen
i födelsedagspresent.
Den bestod av 440 miljoner små, pyttejävlasmå,
legobitar.
Och vem fick bygga ihop den då??
Fast sonen blev glad.
Och han tycker att det var värt att offra morsans
mentala hälsa för en Toa Terrain crawler.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0