Chokladboll, eller??

Vi har gjort chokladbollar. Ja, jag kallar det så...faktiskt...
Det är inte för att vara politiskt korrekt...jag bara säger chokladboll.
Men jag kom att tänka på en historia som min svägerska berättade för mig.
Och jag hoppas verkligen att den är sann...och inte någon
skröna a la "Råttan i pizzan".

En tjej jobbade på ett kafé och en mörkhyad person kommer fram
och beställer en chokladboll.
Den enda den här tjejen tänker är:
"-Säg inte negerboll, säg inte negerboll, säg INTE negerboll"
Så hon räcker fram den och säger:
"-Här har du bollen, neger"

Lite kul....eller faktiskt ganska mycket kul :-)

Jag har gjort nått liknande....
När jag gick hotell-och restaurang utbildningen så hade jag under det sista året
praktik i 6 veckor på Högfjällshotellet i Storhogna.
Under en av veckorna så var skådespelaren Björn Granath där med sin familj.
Ni vet han i Sällskapsresan 2..."Tyngden på dalskidan, älskling" och "Herr ober, ice bitte!"
Iallafall...det där med "ice bitte" ställde till det lite...
En dag så var jag placerad i baren i vinterträdgården på hotellet.
Och hela förmiddagen hade kökspersonalen skojat med mig om att jag
inte fick säga just "ice bitte" ifall att han kom och beställde nått av mig.
Så givetvis kunde jag inte tänka på något annat. och vad händer??
Han kommer och beställer några coca cola....och vad säger jag?
"Ice, bitte?" (of fucking course...)
Han tittar lite konstigt på mig och säger "ja, tack".
Jag funderar på om jag ska fortsätta "bryta" på tyska....för att inte verka konstig...
men inser ganska snart att det loppet är kört....så jag håller tyst istället.
Tills jag kom ut i köket vill säga...personalen fick höra desto mer.
Tror ni dom garva???

Kommentarer
Postat av: Åse

Alluh! Fan va du e rolig.. garvar så jag gråter :=)

Jag behöver lite snusare till en stor undersökning. Det blir en kort intervju isf.. Ställer du upp? pliis ;=)

Kram Åse

2009-02-01 @ 19:19:56
URL: http://metrobloggen.se/elmolino

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0