NASA nästa

Idag har jag "övningskört" med Ms bil...
Toyota Prius.
Är man van att puttra runt i en Opel Omega,
så behöver man lite lektioner när man ska
köra Prius.
För det första så startas den genom att man
trycker på en knapp.
Den så kallade nyckeln är en liten dosa som man kan
låta ligga kvar i fickan.
För det andra är det en automat.
Jag KAN köra automat.
Faderns målarbuss är en automat.
En färgautomat.
Nä gud vilket dåligt skämt...
Iallafall...dom på Toyota tyckte nog att det blev
liiiite för lätt att bara låta den vara som alla andra automatbilar.
D.v.s med en spak där den vanliga växelspaken sitter.
Nej nej, det ska ju vara en yttepyttejävlalitenspak
på instrumentpanelen!
Och man ska inte kunna dra den till t.ex Drive och låta den stanna där.
Nämen gud nej! Man ska dutta och ha sig och spaken far
tillbaka till ett utgångsläge så man ska absolut inte ha
den blekaste lilla aning om man har drive i eller neutral.
Det blir bäst så.
Allt annat blir ju för enkelt och så kan vi inte ha det.
Sen är inte parkeringsbromsen ett handtag utan en pedal.
Och allt annat i bilen styrs från en touchpanel....
och det blippar och har sig.
Och till råga på allt så har dom slängt in en extra liten inredningsdetalj
som jag inte begriper mig på.
På golvet vid passagerarsätet finns det en klump som enligt mig
bara tar upp en massa fotutrymme och inte fyller någon som helst
funktion.
Ful är den också...ser precis ut som en papperspåse från McDonalds
fylld med kladdigt hamburgerpapper och tom läskmugg.
Skitkonstigt....

Iallafall så har jag nu lärt mig att hantera den.
Fast inte det där med hur man kör på el...
Skiter i det. Någon annan får rädda miljön.

Nu ska jag ta och ringa han Fuglesang och höra om
han behöver någon co-pilot på nästa rymdfärd.
En rymdfärja är nog rena radiobilen jämfört med en
Toyota Prius...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0