I WIN!

Igår kväll i sovrummet:

M ligger och gullar med katten Ginny.
M: -Mmm...vi kanske gör som morfar sa när hunden kommer...
(han tyckte att vi skulle skjuta katterna och skaffa hund)
Jag: -AHAAAA!!! (i värsta inspektör Clouseau-stil)
M: -Vad?
Jag: -Du sa "NÄR" hunden kommer, inte "OM"!!
M: -Ja det känns ju onekligen rätt meningslöst att
      argumentera emot dig.
Jag: -Jag går och ringer kenneln...
(fast det gjorde jag inte eftersom kl var typ midnatt...)

Och här kommer anledningen till att min make inte argumenterar
emot mig.

För ca 4 år sedan så skaffade vi oss en katt, Nemo.
Några månader senare så började jag prata om att
skaffa en kompis till Nemo.
Maken tyckte att det gott och väl räckte med EN katt.
En dag ringde maken mig på mobilen.

M: -Vart är du någonstans??
Jag: -Eeeh...jag är i bilen...
M: -Vart då?
Jag: -Eeh...har varit  i Vänsjö....
M: -Vad har du gjort i Vänsjö??
      Vi känner väl ingen där??
Jag: -Hmm...eeh...jag har hämtat en kattunge...

Något år senare

Jag: -Fan det skulle vara kul med en kattunge igen...
M: -Ja det är väl lika bra att jag säger ja, för du kommer väl
      hem med en iallafall om någon dag...

och nu har vi 3 :-D

Mitt mini-zoo är snart fulländat!
Nu ska jag bara fundera ut ett ställe
där grisen och kamelen kan bo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0