Ljusdalstrippen eller hur vi nästan skrattade ihjäl oss

Idag skulle jag och B2 åka till Ljusdal för att
lämna in faderns bil på verkstaden.
Nån indikationslampa som inte ville sluta lysa...
Anyway.

GPSen på (eftersom jag inte hittade till verkstaden
i Ljusdal...och för att den larmar när det kommer
fartkameror...och för att jag ska kunna reta mig
på den tjatande rösten)


Hämtade B2 på jobbet
Hon hade med sig ett glatt humör.
Jag hade förväntat mig en påse godis eller nått...
men man kan ju inte få allt.


Ansvarsfulla-föraren-minen-på
(ok då...halvgalen-psykopat-minen blev det visst...)


Sen for vi.
Anlände till Ljusdal vid 13 tiden.
Dimmigt var det.


Tänkte passa på att äta lite lunch innan bilen skulle
lämnas kl 14. Någon dag innan lade jag fram ett
förslag till fadern att han kanske kunde bjussa på
lunch eftersom vi faktiskt körde hans bil till verkstaden
20 mil t o r. Fick det här svaret:
"Vid järnvägsstationen finns det en korvkiosk.
Åk dit. Alldeles utanför finns det en papperskorg.
I den brukar det kunna ligga nån halväten korv som
ni kan ta."

Så vi gjorde det...


Nu hade någon hunnit före så det var tomt...
Så vi fick helt enkelt köpa oss en varsin burgare.


Efter det så for vi till verkstaden.
Lämnade in bilen.
Fick en lånebil så vi slapp hänga där hela dagen.

Vi fick låna den här (och bilden är i naturlig storlek...)


B1: -VA FAN! Vi har fått låna en eu-moppe!!
B2: -MOAHAHAHAHAHAHA!!

Jag var tvungen att köra tillbaka sätet så långt det gick för
att få plats med mina långa ben.
Puttrade iväg.
Nja, puttra var väl att ta i...
Varvade järnet som en gammal tant med benprotes var väl
lite närmare sanningen. Kopplingen var helt fucked up
och dragläget var "släpp kopplingen helt".

Interiör
(Musse Pigg örat är varvräknaren...)



B2: -Kolla om den går fortare än 30.
B1: -hastighetsmätaren går till 170...
B2: Du...då fladdrar vi av vägen...
B1 och B2: -MOAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHA!!!!
(hela vägen igenom Ljusdal...)

Kommer fram dit vi ska.

B1: -Va FAN! Kolla! det finns baksäte!
B2: -VA?? Jag trodde den var 2sitsig!
B1 och B2: MOAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!

Måste ju säga att den tog inte upp mycket av parkeringsfickan...


B1 och B2: -MOAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!

Shoppade.
Kom ut och såg "bilen"
B1 och B2:-MOAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Bagageutrymmet


B1 och B2: -MOAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!

Åkte tillbaka till bilfirman.
B1: -Hej! Vilken rolig bil vi fick låna :-)

B1 och b2: -Fniss fniss fniss....

Sen gick vi runt och kollade på lite andra bilar.
Jag försökte byta Rav 4:an mot en Toyota avensis...
rakt av.
Men det var tydligen "ingen bra deal".
Tyckte jag visst det!
Speciellt med tanke på att den bilen jag tänkte byta med
inte var min....

Sen for vi hem.

B1 och B2: -MOAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!
(hela vägen hem...)

Jo just ja.
Inne på en affär såg vi en tjej som
tydligen tyckte att det var en bra idé att
sy en kappa av sin mormors gamla matta...

Om du skulle läsa det här så...
FÖRLÅT!! Men den var INTE snygg!
(enligt min åsikt...)



Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, ja det var onekligen inte direkt en stor bil! :-D

2009-11-21 @ 18:06:00
URL: http://amundsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0