Sysselsättning en lördagmorgon kl 07.05

Ibland när jag har jobbat natt så är jag
helt sinnessjukt trött när kl blir 07.05 och
skiftet är slut.
Då vill jag bara hem och dö en smula i sängen.

Men det händer att jag är ganska skitpigg.
Och då är det ingen idé att gå och lägga sig.
För då ligger man bara och stirrar i taket och är
ilsk för att man inte kan sova.
Vid sådana tillfällen kan jag städa eller stoppa i/hänga en
tvätt när jag kommer hem.

När kl slog 07.05 idag var jag pigg.
Hyfsat iallafall.
Så jag och kollegan åkte till hennes
fotvårdsklinik och vaxade hennes armhålor.
Det var vad vi gjorde.
Känns som om det är en ganska normal grej
att göra tidigt en lördagmorgon.

Vad gjorde ni kl 07.05?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Axiller, Maria, AXILLER... inte armhålor.......

//Nadine

2010-04-10 @ 08:20:18
Postat av: Northtwig

Fan! Jag visste att du skulle påpeka det :-) Satt och tänkte på vad dom hette men kom inte på det :-)

2010-04-10 @ 08:29:34
Postat av: Daniel

Känner igen det där.. jobbade tidigare på finlandsfärjan vecka - vecka. Körde typ dygnet runt ombord sen kom jag hem efter veckan döslut 7 på morgon... ibland så trött så man sov ett dygn.. ibland konstigt adrenalin pigg... och fick ej sömn. Och började med vardagsbestyr.

Vila upp dej nu!

2010-04-13 @ 09:37:20
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0