Byta namn?

Fikade hos La Helmet igår och vi kom
in på hur det var på högstadiet.
Eller rättare sagt hur vi betedde oss på högstadiet.
"Hålla låda" var vårat favoritämne kan man säga.
Att vi överhuvudtaget lärde oss något är en gåta.
Eller så var det väl helt enkelt så att vi redan var
fullärda när vi började 7an.
Så var det nog.
Vi hade då roligt iallafall.
Sen om lärarna håller med är en annan femma.

Men nu är jag lite rädd att när mina barn börjar på
högstadiet här så kommer dom mötas av kommentaren:
"-Nordkvist sa du? Heter din mamma möjligtvis Maria??"
Och:
"-Jahaja...DET är din mamma det..mhm..det är lika bra att
du sitter här längst fram så jag kan hålla ett öga på dig.
Det där med äpplet och trädet du vet"

Känns som om dom kommer att få byta till sitt fars efternamn
när den dagen kommer.
(ja givetvis det han hade som ogift...vore ju meningslöst annars...)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Godmorgon! Allt bra idag? :)

2010-08-25 @ 10:41:43
URL: http://ceciliav.com
Postat av: Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-08-25 @ 10:45:55
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Lena

Är det så illa att det är samma lärare kvar på skolan.

Regel nr 1: Berätta ALDRIG för dina barn vad du gjorde i tonåren...

2010-08-28 @ 09:35:45
Postat av: Northtwig

Japp, många av lärarna är fortfarande kvar! Så jag behöver nog inte berätta för killarna vad jag hittade på...det kommer dom nog få höra ändå (!!)... En av fröknarna som I har nu hade jag på lekis. Fast det är ju bara ca 10 år sen O:-)

2010-08-28 @ 10:04:28
URL: http://northtwig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0