Fan det går bra nu

Jobbade hela helgen och gick av måndag morgon kl 7.
Hem, duschade, kastade in väskor och ungar i bilen
och sen for vi mot Enköping.
Efter 10 min börjar I gnälla för han hade glömt sin
B-daman gubbe hemma...

-Ja vi vänder då inte för att hämta den!
Du får skylla dig själv...

10 min senare:

-N, vart är dina glasögon?
-Hemma...

Vi vände.
Jag var skitirriterad för jag hade planerat att
vi skulle vara i Mora före kl 10 och äta frulle på
McD...(dom slutar servera frukost kl 10)
Muttrade hela vägen hem igen och till Mora...

-Faaaan...jag som ville ha en McBagel...

Kom till McD med 3 minuter till godo.



Halvsov till Borlänge.
Vaknade av att jag höll på att flyta bort i värmen.
Stannade och köpte glass.

-M, vi skulle fan ha tagit Rav 4an istället...
den har ju en fungerande ac...
-Ja men inte fan åker vi hem och byter nu?
-Nä men gud, hur galet vore inte det?
Båda: -Hahahahahahahahaha!!

Några mil senare:

Bilen: *koka*
Vi: -K**en....
Bilen: *trasar till en spännrulle och tappar fläktremmen*
Vi: -F**k!!

För att göra en 1½ timmes historia kort så gjorde vi
en provisorisk rulle av ett hårband.
Ett rosa...om det skulle intressera någon.

Bilen: *funkar...typ..*
Vi: -WOHOO!! TEAMWORK!! *high five*

Och jag skar sönder lillfingret på en kniv...
Jaa...jag skar mig. IGEN...


(foto: CSI Sala)

Tog oss till Enköping och skramlade in på
Opel som beställde en ny rulle som kommer imorgon.
Sedan en tripp till apoteket och köpte suturtejp
och tejpade ihop fingret.


Jag ser det så här:

Det är pappas fel.

Varför då? undrar ni.

Jo, för hade han kört upp Rav 4an till oss när han hade
haft den klart i helgen, så hade jag sett den och tänkt
"fan, vi tar den istället eftersom ac:n i Opeln är halvdassig".
Och då hade inte Opeln gått sönder.

Jag skickar en faktura... :-)

Sen hade säkert gått fortare om vi HADE vänt i Borlänge
och bytt bil...




Kommentarer
Postat av: Maria Sjöström

Haha, det är liksom höjdpunkterna på veckan när det dyker upp ett inlägg i din blogg... men det här var faktiskt särskilt kul..! =)

x

2010-08-17 @ 18:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0