Olycka...

Jag höll på inne i köket i går kväll.
M skulle dammsuga ur kaminen.
Precis när han startat dammsugaren och jag var på
väg in i vardagsrummet hör jag I skrika i panik.

"-Stäng av den! Stäng av den!!"


En tanke for genom huvudet.

"-Men herregud, han måste väl få dammsuga?"


När jag kommer in i vardagsrummet ser jag I
sitta på knä vid löpbandet, skrikandes som aldrig förr
och med ett skräckslaget uttryck i ansiktet.
Då slår det mig.
HAN SITTER FAST!!!
I samma sekund reagerar M som kastar sig på stoppknappen
och jag rusar fram och sliter loss Is arm.

En leksaksmagnet hade hamnat under löpbandet
och I körde in armen här för att ta fram den.
(mellan själva bandet och stången)
När han inte nådde magneten så tänkte han:
"-Hmm..om jag startar bandet så åker den ut..."
Men bandet gick åt andra hållet och drog istället in armen...


Bandet är som riktigt riktigt grovt sandpapper...
Så nu ser armen ut så här


Och löpbandet bär spår av Is hud...


När jag drog loss armen var jag helt övertygad om att
handen skulle se ut som köttfärs...
Som tur var gjorde den inte det.
Och hade hans arm varit lite grövre hade det nog
gått riktigt illa...



Den där undersköterskeutbildningen kommer ganska
väl till pass i det här huset.


(klicka på bilderna för större)


Men man kan ju se det positivt...
han lär ju inte använda trummorna på
några dagar.. 0:-)

Kommentarer
Postat av: Lena

Stackars I. Fy vilken hemsk upplevelse. Han håller sig borta från löpbandet för all framtid.

Hälsa och krama honom.

Tomten Sture är förresten på facebook har jag hört. Har inte kollat själv...

2010-11-03 @ 13:11:01
Postat av: Northtwig

Ja han vägrar att gå i närheten av det nu...Tänk att det ska behövas nått sånt här för att man ska lyssna på sin mamma när hon säger att man inte får leka med löpbandet?



STURE!!! Som jag har längtat!!!

2010-11-03 @ 13:28:28
Postat av: Maria

Usch så otäckt. Skönt att det gick bra!

2010-11-04 @ 15:07:57
URL: http://amundsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0