SuperUSK:an rycker ut..igen...och igen!

I går satt vi i soffan i stugan och slöade.
Plötsligt säger I:
"-Kolla vad jag pillade loss från örat!"
samtidigt som han håller upp en sårskorpa.

Tittar på hans öra, där han har örhänget och ser ingenting.
Tittar på baksidan av örsnibben...
och ser att pluppen baktill på örhänget
HAR SJUNKIT IN I HÅLET I ÖRAT!!!!

Latexhandskar på.
Pincett fram.
Pillade loss själva örhänget.
Grävde ut pluppen ur örat.
Tillsammans med blod och var...
Tvättade rent och satte på förband.

På väg hem svängde vi in till Doktor Högdahl
a.k.a Dr Fotvård a.k.a Dr Öronpiercing.
Där fick han ett så kallat håltagningsörhänge isatt.
Nu är det bara att vänta på att det ska läka.

Knappt halva pluppen sticker ut...
(klicka för större)


Och inte nog med det.
La Helmet sms:ade på eftermiddagen
att junior fått en sticka från ett tryckimpregnerat
trägolv i stortån.
SuperUSK:an ryckte ut. Bokstavligt talat.
Med isbit, nål och pincett :-)

Nu är det bara blåljusen och sirenen som ska
monteras på Toyotan.
Sen kan jag starta eget :-)


Kommentarer
Postat av: mathilda blomdahl

Men usch!!

Nu blir jag tveksam att söka uska-utbildning.......

2010-11-07 @ 22:31:25
Postat av: Northtwig

Klart du ska söka!

Vi kan ju starta företag tillsammans :-P

2010-11-07 @ 22:51:51
Postat av: Sanna L

men...behöver man va USKA för att ta ur en sticka eller pilla i ett öronhål som gått sönder?? Hmm...man kanske är USKA egentligen då....hmmm...

2010-11-08 @ 15:24:21
Postat av: Northtwig

Det har jag aldrig påstått, men nu råkar jag vara det :-)

Du USKA? Som hanterar det här med sjukhus, operationer och sprutor så bra? Maybe not dårå... :-P

Du får nog hålla dig till att slipa glas och böja skalmar, hehe :-)

2010-11-08 @ 22:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0