"Så"polisen

Nu kanske ni undrar varför jag skrivit
(ta bort "så") i tidigare inlägg.

Det är enbart en pik till min kära
tremänning Lill-Maria... :-)
Hon har korrläst min bok och
verkligen gjort ett riktigt RIKTIGT
bra jobb.
Dock tycker hon att jag använder ordet "så" lite
väl ofta...(och att jag lägger till ett "s" efter "medan"...
och stavar "förrän" "förens"...)

En text som såg ut så här:
"Lyckligtvis så hade de rätt så många spelningar här i
Sverige så när vi var lediga så följde jag och Leah med dem"

Gav denna kommentaren:
FYRA ”så” i en mening, bra jobbat. ;) .Ta bort tre av dem…

Eller:

"...han fick komma och vara barnvakt åt Eddie medans jag och Leah shoppade klart."

Medan eller under tiden som


Och till sist:

"Han hann inte svara förens dörren flög upp. Det var syrran."

Förrän. Du kanske ska söka och kolla om du har skrivit om fler båtframändor ;)


Ni skulle bara veta hur många gånger jag använt ordet "så"....
Jag höll fan på en hel dag och ändrade.

Så så så så så så nu ser jag ordet "så" överallt.
Tänker till och med på det när jag pratar.
Så (fan!) fort jag yttrar det ordet hör jag en liten
ettrig röst i huvudet som säger:

Ta bort SÅ!!


(Men Lillis, jag tycker om dig i alla fall <3 <3 <3)




Kommentarer
Postat av: Lill-Maria

Hahaha! Medans jag satt här i vardagsrumssoffan så såg jag att du skrivit ett så långt blogginlägg till lilla mig. Men det var inte förens jag läst hela som jag började skratta. ;D



Tycker om dig också trots alla dina miljoner frågor på mitt manus som tog en evighet att svara på. ;) <3<3<3

2010-10-03 @ 08:59:07
URL: http://amundsson.blogspot.com
Postat av: Northtwig

Hahaha :-) Det här blir ett till inlägg ;-)

2010-10-03 @ 11:42:35
URL: http://northtwig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0