Fast vi bjöd aldrig på Gevalia

I går kväll satt vi på jobbet, jag och kollegan
och småpratade med några vårdtagare.
Plötsligt hör vi ett konstigt ljud...
Vi hajar till för det låter som om någon ropar
"aaaaaaa" och det låter svagt/avlägset...
Vår första tanke är: Hjälp! har någon ramlat??

Sen ser jag en svart svans bredvid en fåtölj...

Den här filuren hade smitit in genom altandörren :-)


Den lät sig villigt infångas och spann så gott när jag bar ut
den igen.
Hade jag fått bestämma hade den fått flytta in :-)



Den bor i närheten antar vi för vi ser den ofta...den har halsband
och är välmående så oroa er inte :-)
Här har ni nämligen en person som brukade ta in daggmaskar
och tvätta dom när hon var liten...tyckte ju synd om dom små
liven som var så smutsiga.
Givetvis släppte jag ut dom igen efter badet.
Så hade jag misstänkt att den här katten farit illa på nått vis
hade jag tagit hand om den.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0