Systrarna på bio

Igår gick jag och syrran på bio och såg den sista...
alltså fatta...DEN SISTA Harry Potter filmen.
Kändes vemodigt...jag vill att det ska komma fler!!!
Jag ska maila till J.K Rowling och be (läs:hota) henne
att bara kräkas ur sig en ändlös ström av HP böcker...
Det ska jag...

Jag var lite nervös att syrran skulle upprepa sin fadäs
som utspelade sig när vi såg "Harry Potter och den flammande bägaren".
I en scen där klär Harry av sig i bara kalsongerna (badbyxor??)
och syrran brister ut i ett spontant:
"-WOOOOO!"
Hela salongen skrattade.
Jag väste: -För i helvete! Du kan ju vara hans MORSA!!
Syrran: -Men han är ju inte 14 år på riktigt ju!
Jag: -Nää...han är väl FEMTON!

Jag hoppades alltså på noll bara kroppar.

Vi kom iallafall fram till kassan och köpte biljetter
och popcorn.
Syrran tog en "Cars meny", för då fick man en käck
plastmugg med valfri Cars-karaktär (givetvis för att
dottern skulle få den sedan)
Syrran till killen i kassan: -Ja vad gör man inte för sina barn?
Jag: -Haha! Ja eller hur? Du har ju inga barn!
Killen i kassan: -Äh, det är lugnt. Jag köpte en till mig själv igår...

Min syster är väldigt berömd för sin dåliga motorik.
Så berömd att jag skrev en liten bok om det när hon fyllde 30...
Kan hända att den publiceras här...man vet aldrig.
Hur som haver, på popcornbyttan fanns en till bytta där man kunde
sätta läskmuggen.
Fast den hade ingen botten.
Byttan alltså.
Syrran: -OOO! Här kan man ju sätta läsken!
Jag: -NEJ!! Inte du! NEJ SA JAG!

Sen klämde hon på muggen så locket flög av.
Tur att hon inte fyllt den med läsk då...

Så började filmen.

Jag viskar till syrran: -Undrar hur dom löser det där med draken?
Syrran: -Ja precis!
I syrrans huvud: -Vad fan pratar hon om????

(vissa läste ju bok 7 för säkert 6:e gången
innan hon såg filmen för att uppdatera sig...
jag nämner inga namn...men det var definitivt inte syrran...)

Så klädde Harry av sig.
Syrran höll sig.
Vi fnissade som fan.

Sen satt jag och skrattade inombords åt en tjej bakom mig som
verkligen fulgrät sista 45 min.
Nu snackar vi *hulkahulka* ÖÖÖÖÖÖÖhöhööööööö *snörvel snörvel*
Bröööööl *snora snora*
Diskret var tydligen inte hennes mellannamn...

Och filmen var svinbra!

Sa jag förresten att syrran är 3 år ÄLDRE än mig?
Det är inte alltid man tror det :-)

(Love you sis!)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0