Julfest i huvudstaden

(klicka på bilderna för större)

Här bjöd Ms arbetsgivare på julfest




När jag läste ordet "akvarium" blev jag lite orolig...
Skulle detta serveras måntro??
Men det gjorde det inte...
Firman bjussade som sagt så när någon nämnde
nått om drinkar i baren så sa jag
JA TACK!

För övrigt hade restaurangen en sjukt fin toalett...
Med RIKTIGA, fluffiga, mjuka handdukar (inget papperstjafs)
och en tjusig låda med inredningstidningar mm.
Ska jag någon gång ha svår rännskita så ska jag
se till att ha det på den restaurangen.
Det skulle faktiskt inte göra något.

Men nu kom jag ifrån ämnet.

Vi blev visade till bordet av en servitris
som var väldigt mån om att vi var i kontakt med
våra känslor.
"KÄNNER ni att ni vill ha en drink före maten?"
"KÄNNER ni att ni är redo att titta på menyn?"
"KÄNNER ni att ni är redo att beställa förrätt?"

"Nä, men vi känner att du kan ta den där
skaldjursplatån som står på
bord 7 och köra ner den i halsen..."
Sa jag.
Inte.
Men jag KÄNDE att jag ville.

När vi beställt förrätt fick vi gå till en kyldisk och
peka på vilken fisk/kött vi ville ha till huvudrätt.
Jag hade tänkt att satsa på hummer.
(det var ju inte jag som pröjsade
så why not?)
Men då var man tvungen att välja ut en LEVANDE
i ett akvarium, som dom sedan tillagade.
Jag är många saker, men bödel är inte en
av dom.
(hälsningar Hon-som-tog-in-daggmaskar-tvättade-dom
-och-släppte-ut-dom-igen-när-hon-var-liten)
Vi kommer fram till disken och får se att det
ta mig fasen finns LAKE!!

Jag: -Allvarligt? Serverar ni LAKE!!??
Fänsy kock: -Jaaaaaa! Det gööööör viiii!
Jag: -Vet du hur vi serverar lake där jag bor?
Fänsy kock: -Nääääää?
Jag: -Torkad till hundarna....
Fänsy kock: *dog en smula*
Fänsy kock: -Vi har Rööööööding annars!
Jag: -Seriöst? Det äter vi typ 3 dagar i veckan...
jag är svintrött på röding...
Fänsy kock: *dog lite till*

Jag valde tonfisk.

Sen skulle det väljas dessert.

Vd: -ÅÅÅÅÅÅÅ! Ska vi inte ta varma HJORTRON
med glass??
Jag: -Hjortron? Det äter vi varje vecka på pannkakorna...

För er som inte vet: Hjortron och röding är
vardagsmat i Härjedalen...inte på grund av att
alla Härjedalingar är snuskigt rika...det är bara väldigt
lätt att få tag i.
Gratis.

Under middagen satt jag och funderade ut en
jäkligt bra affärsidé...
Pappa= fågeljägare som skjuter sjukt många ripor/säsong
Vi äter inte ripa...
Man skulle ju kunna kränga det hur lätt som helst i huvudstaden!

"Den här ripan är så jäkla fänsy att du
till och med kan få med stamtavlan på
hunden som letade fram den!
OCH jägarens!"


Den idén kläcktes efter ett glas vin.
Eller ja, jag trodde att det var ett glas.
Men det visade sig att en av cheferna fyllde på
mitt glas hela tiden.
(och jag som tyckte att jag var så duktig
som smuttade på ett glas hela kvällen...)

Summa summarum: Allt var svingott!!
Gå dit vetja!


Sen var det ju det där med att jag blev chockad
över reaktionen när jag sa vad jag jobbar med...

Ägarens fru: -Vad jobbar du med då?
(Här vill jag tillägga att jag skäms absolut inte för mitt jobb!
tvärtemot! Men let's face it, man blir ju inte miljonär
som uska, och det är ju inget yrke som har speciellt
hög status...och när man säger att man jobbar som det
brukar det oftast bemötas med ett "jaha", that's it.)
Jag:-Jag jobbar natt som undersköterska inom hemvården
och på ett boende för demenssjuka.
Ägarens fru: -MEN GUUUD! DU GÖR JU VERKLIGEN
EN INSATS I SAMHÄLLET!! ÅÅÅÅÅ SÅ BEHJÄRTANSVÄRT!!!
*bla bla* (här blev jag döv av chocken över hennes
extas) RIKTIGT JOBB! *bla bla* VIKTIGT! *bla bla*
Jag: -Ööö...aaa....

Ibland blir till och med jag mållös.
På ett bra sätt.
Och varm i hjärtat.
Det blev jag.

Och eventuellt lite full.








Kommentarer
Postat av: Ting

Hahaha, du är så jävla skön!



Var det bra på den restaurangen alltså?

Men dyrt?

2011-12-19 @ 05:36:39
URL: http://enannansortsfe.blogspot.com/
Postat av: Northtwig

Ja det var kanonbra! Och jag är väldigt petig med maten...Det fanns en mängd alternativ på tillbehör och såser så man fick komponera sin egen huvudrätt. Och det gillar jag! Jag har nån störning (påstår mamma ;-) )som gör att jag inte kan beställa en förbestämd meny utan jag måste alltid ändra på något :-) Och priserna var överkomliga även om jag hade betalat själv. Vi kommer definitivt gå dit fler gånger.

2011-12-19 @ 07:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0