Man ska uppmuntra barnen!

Jag blev hockeymorsa i fjol.

Alltså, yngstingen började spela hockey.
Han föddes inte då...
Det hade ju varit konstigt om han började spela
hockey direkt efter födseln...
Fast å andra sidan hade kanske det där NHL-kontraktet
varit påskrivet nu och jag hade befunnit mig på resa i något
varmare land, sittandes under en palm med en paraplydrink
i handen.
För jag antar att hockeyproffs i NHL bjuder sina
stöttande mammor på sådant.

Iallafall.
Det är ju viktigt att uppmuntra barnen när dom
har hittat någonting som dom tycker är roligt.
(dock kanske inte bombbyggen...)
Även om man från början försökte att övertala
till att börja med schack istället eftersom en
hockeyutrustning kostar skjortan OCH byxorna...
Man ska stå vid sidan och hojta berömmande och
uppmuntrande ord.
Det ska man.

Dock har jag fått veta att uttryck som
"TACKLAS!"  och
"SPELA FULARE!!"
inte hör till den kategorin.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0