Mosters älskling!

Lilla söta Ebba tillbringar sin allra första juldag
på sjukhus!

Häromdagen lyckades hon att rulla ner
från sängen och slog sig i huvudet :-O
Usch och fy...
Been there, done that...
Noah råkade ut för samma sak när han
var ungefär lika gammal...
Låg på farmor och farfars säng, mitt på och jag vände
mig om...*duns* *gallskrik*
Dock klarade han sig bättre än Ebba...
Hon har en spricka i skallbenet!
Men mår under omständigheterna bra och
får stanna för observation på sjukhuset.

Stort MINUS till läkaren som skickade hem henne
samma dag det hände med anledningen
"Det är farligt att röntga små barn"

Visst, men en ev. hjärnblödning är fan så
mycket farligare...

Prinsessan Maja hade sagt till doktorn
"-Det var mitt fel för jag spelade nintendo,
men mamma säger att det var hennes fel för
hon är vuxen".
(hon menade att hon inte haft koll på lillsyrran)
Godingen!!
Givetvis har hennes mamma och pappa förklarat
att det ABSOLUT inte var hennes fel.
En olycka händer så lätt.

Herregud, jag har snart klippkort på akuten
så många gånger som jag varit där med mina ungar.
Det har ramlats i trappor och slagits hål i läppar,
halkats i badkar och fått jack i hakan, slagit huvudet i
båtpropellrar (nej, den var inte igång) och
skurits i händer.
Och det blir ju inte bättre ju äldre dom blir...
Väntar med oro på Isses första "Hockeyglugg"....

Stor kram och massor med pussar
till Ebbalebba från Moster med familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0